GENOMINEERD Joost van der Werf van FrieslandCampina Professional: 'Het is complex om grote internationale campagnes op te zetten met content die werkt voor zowel Zweden als Italië'

GENOMINEERD Joost van der Werf van FrieslandCampina Professional: 'Het is complex om grote internationale campagnes op te zetten met content die werkt voor zowel Zweden als Italië'
  • Algemeen
  • 28 mei 2024 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MarketingAwards

In april maakten SAN en MarketingTribune de shortlist voor de SAN Next Merkenbouwer bekend. Tijd om nader kennis te maken met de kandidaten, in willekeurige volgorde overigens. Nummer vijf van het quintet genomineerden is Joost van der Werf, Branding & Communication Manager Debic EMEA bij FrieslandCampina Professional.

Wat betekent de nominatie voor jou?
Een heel groot compliment voor mij en voor ons merk. Ik werk voor Debic, een foodservicemerk met zuivelproducten alleen beschikbaar in de groothandel. Ons merk is daarom vooral bekend bij chefs en bakkers die er dagelijks op vertrouwen, maar vaak onbekend bij het grote publiek. Juist daarom is het tof om dit merk te mogen representeren.

Wat vind jij een sterk merk?
Ik hou van merken die bouwen op de kwaliteit van hun producten en deze versterken door middel van marcom. Een voorbeeld hiervan is Yeti, een producent van premium koelboxen uit de Verenigde Staten. Wat is hun succes? Het kennen van je doelgroep. Ze weten wat de ultieme koelbox voor kun klant is, maken deze, lichten de toegevoegde waarde extreem goed uit. Zo creëren ze een leger van merkambassadeurs en een succesvol merk.

Wat was de grootste uitdaging die je ooit bent tegengekomen bij het bouwen van jouw merk?
Het schaalbaar maken van campagnes over meerdere landen voor een voedingsmerk. Debic is in twaalf landen in Europa beschikbaar, echter zijn de culinaire tradities in deze landen erg verschillend. Dit maakt het complex om grote internationale campagnes op te zetten met content die werkt voor zowel Zweden als Italië.

Waarom zou jij moeten winnen?
Voor mijn bijdrage aan het merk Debic. Een merk bouw je niet alleen, dit doen we met marketeers, culinaire adviseurs, klanten en merkambassadeurs. Ik was zelf jaren lang een van deze klanten toen ik als kok met Debic-kookroom sauzen stond te maken. Nu helpt deze ervaring mij om de marketeers met de vakgekken te verbinden.

Waar zie je jezelf over tien jaar?
Bouwend aan een merk met net zoveel passie als ik nu heb voor Debic.

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken