In het wiel van... Menno Dings (Rondom Lopen Groep)

In het wiel van... Menno Dings (Rondom Lopen Groep)
  • Algemeen
  • 28 mei 2024 @ 07:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Marketing

Marketing en fietsen. Het lijkt een gouden combinatie. Deze zomer kruipt MarketingTribune virtueel in het wiel van gepassioneerde wielrennende of mountainbikende marketeers en vraagt ze het tricot van het lijf. In de derde aflevering van deze fonkelnieuwe rubriek Menno Dings, Manager Marketing, New Business & Events bij de landelijke zorgorganisatie Rondom Lopen Groep.

Bij wie duiken we in het wiel?
Menno Dings, 45 jaar, Eindhovenaar én marketeer in hart en nieren. Ik ben een ‘merkenbouwer’ van beroep. In mijn huidige job ben ik Manager Marketing, New Business & Events bij de Rondom Lopen Groep.
Het liefst ben ik de hele dag bezig met storytelling. De gravelbike is voor mij het ingrediënt voor avontuur én creativiteit en staat daarbij voor mij synoniem voor storytelling, ofwel authenticiteit. Het brengt me niet alleen fysiek in beweging, maar ook mentaal.

Waarom racefietsen/wielrennen?
De gravelbike geeft mij een gevoel van vrijheid en avontuur. Het is mijn manier om fit te blijven en tegelijkertijd nieuwe plekken te ontdekken. Het avontuur ligt namelijk overal op de loer :) Ik hou ervan om buiten de gebaande paden te gaan. Daarnaast bevordert fietsen een positieve mindset. Zo ga ik zowel fysiek als mentaal lekker door het leven.

Alleen of in een groep?
Ik switch graag tussen solo en groep. Solo is lekker om af en toe je hoofd leeg te maken, maar met vrienden rijden is gewoonweg fun.

Muziek onderweg?
Oh ja, zeker op z’n tijd! Sowieso een deephouse playlist, soms ook een podcast. Dat werkt wel mee in de positieve vibe.

Hoe lang fiets je al?
Al sinds mijn kinderjaren. Ik ben begonnen op de BMX, daarna de opstap naar de mountainbike om vervolgens de racefiets te omarmen. De gravelbike biedt sinds een aantal jaren voor mij het beste van beide werelden. Alles in één fiets.

Welk merk fiets en waarom?

Canyon Grizl. Staat bekend als alleskunner, simpelweg een ‘tank’ die klaar is voor elk avontuur. Compleet custom opgebouwd, afgestemd op mijn wensen én tevens hufterproof - niet geheel onbelangrijk.

Hoe vaak op de fiets en hoeveel km per rit?
Het liefst ga ik drie keer per week op pad, ritten van zo’n 50-100 kilometer, afhankelijk van mijn agenda en wat het weer doet. Let wel, weer of geen weer, ik ga sowieso, maar als ik de keuze heb, doe mij dan maar een zonnetje in plaats van regen. Afgelopen maanden was het natter dan nat.

Grootste wielerheld?
Dat is Lachlan Morton, ex-pro EF Education) en een echte cultheld. En een een authentiek fenomeen op twee wielen, vanwege zijn avontuurlijke geest, zijn onconventionele aanpak en zijn liefde voor ultra gravelraces.

Tour de France of Giro?
Hoewel ik gek ben op Frankrijk, kies ik toch voor de Giro vanwege de extreme omstandigheden en de diversiteit, en natuurlijk de karakteristieke Gazetta Dello Sport kleur roze. Ik ben een meisjespapa, roze is sowieso gemeengoed in huize Dings.

Devies op de fiets?
Carpe diem. Geniet van de ride, van het moment, ongeacht het tempo. Kies je eigen pad. Dat is waar het om draait.

Grootste wielerprestatie tot nu toe?
In oktober 2023 heb ik, deels zelf, een alternatieve Tuscany Trail georganiseerd én gereden in Italië, een absoluut hoogtepuntje. 200 man, 500 km gravel, 7.500 hoogtemeters. Gruwelijk fraai én uitdagend. Met deze wielerprestatie hebben we samen meer dan 30.000 euro opgehaald voor het goede doel in de strijd tegen prostaatkanker.

Uitdaging op wielrengebied?
In 2025 jaar wil ik de Traka-gravelrace rijden in Girona, Spanje, het gravelwalhalla. Deze staat op mijn bucketlist en trekt gravelrijders van over de hele wereld aan. Het off road verkennen van het achterland van Gerona, terwijl je jezelf test op technisch terrein en lange afstand, is een ervaring die ik niet wil missen…

Wat is de overeenkomst tussen fietsen en marketing?
Zowel fietsen als marketing vragen om strategie, aanpassingsvermogen en uithoudingsvermogen. In beide disciplines moet je duidelijke doelen stellen, consistent werken aan verbetering en flexibel zijn om in te spelen op veranderingen en uitdagingen onderweg. Of je nu een nieuwe route verkent of een marketingcampagne lanceert, het vermogen om te navigeren en aan te passen is essentieel voor succes.

Wat is actueel gaande op marketinggebied voor jouw merk?
De Rondom Lopen Groep richt zich op het versterken van de naamsbekendheid van onze merken en het verbeteren van kwaliteit van passende zorg. De missie van de Rondom Lopen Groep is om jou lekkerder door het leven te laten lopen. Lopen draagt zowel letterlijk als figuurlijk bij aan een gezond en gelukkig leven. Net zoals fietsen :)
Lopen is niet alleen een fysieke activiteit, maar ook de vrijheid waarmee je volop kunt genieten van het leven, kan werken en sporten. Kortom, kan meedoen in de maatschappij. We zetten ons in om fysieke en mentale ondersteuning voor iedereen bereikbaar te maken.
Daarnaast integreren we geavanceerde AI-tools en e-health-oplossingen om meer en beter inzicht te krijgen in klantgedrag en -voorkeuren. Dit helpt ons niet alleen om onze klanten beter van passende zorg te voorzien, maar ook om onze merkloyaliteit te vergroten.

Wat zie je als jouw grootste marketinguitdaging dit jaar?
De grootste uitdaging is het behouden van authenticiteit in onze communicatie terwijl we als organisatie enorm hard aan het groeien zijn. In een steeds meer gedigitaliseerde wereld is het essentieel om persoonlijk en oprecht te blijven. Ondanks de druk op de zorg is het vinden van de juiste balans tussen automatisering en persoonlijke touch cruciaal om vertrouwen en verbinding met onze doelgroep te behouden.
Vanuit de Rondom Lopen Groep streven we ernaar om hoogwaardige zorg betaalbaar én bereikbaar te maken en te houden. Wij geloven in passende zorg die efficiënt, waardegedreven en effectief is, afgestemd op de behoeften en wensen van de patiënt. Onze focus ligt op jouw gezondheid. Met onze expertise proberen we zorgvragen zoveel mogelijk te voorkomen of op te lossen. Bovendien moedigen we je aan om te blijven bewegen, omdat dit zowel op individueel als op maatschappelijk niveau veel gezondheidswinst oplevert. Op deze manier hopen we het beroep op zorg in de toekomst te verminderen.
Ons team van wetenschappers voert voortdurend onderzoek uit en maakt gebruik van uitgebreide databronnen om innovatieve oplossingen te ontwikkelen die direct impact hebben. Straight to the point.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken