GENOMINEERD Jules Ruig van Mr Marvis: 'Een sterk merk is commercieel succesvol èn levert een bijdrage aan de maatschappij'

GENOMINEERD Jules Ruig van Mr Marvis: 'Een sterk merk is commercieel succesvol èn levert een bijdrage aan de maatschappij'
  • Algemeen
  • 27 mei 2024 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Geen tag

In april maakten SAN en MarketingTribune de shortlist voor de SAN Next Merkenbouwer bekend. Tijd om nader kennis te maken met de kandidaten, in willekeurige volgorde overigens. De vierde van het vijftal is Jules Ruig, Head of Sustainability & Business Development Manager bij Mr Marvis.

Wat betekent de nominatie voor jou?
Ik vind het natuurlijk een hele mooie waardering waar hard voor gewerkt is. Het is altijd leuk als je inspanningen worden opgemerkt. Tegelijkertijd is ook het woordje ‘Next’ belangrijk, want er is nog veel te leren en beleven. Ik zie het vooral als aanmoediging om lekker door te gaan zoals we gaan, al ben ik er ook gewoon trots op!

Wat vind jij een sterk merk?
Een sterk merk is wat mij betreft authentiek en origineel. Durft te verrassen, durft te dromen, maar neemt zichzelf ook niet te serieus. Tot slot weet een sterk merk dat er meer dan commercieel belang is en beseft het dat het ook een maatschappelijke rol kan vervullen.

Wat was de grootste uitdaging die je ooit bent tegengekomen bij het bouwen van jouw merk?
Tot nu toe is de grootste uitdaging om als groeiend merk de benodigde flexibiliteit en wendbaarheid te behouden die je soms nodig hebt om tot mooie creatieve campagnes te komen. Wanneer je steeds meer stakeholders mee moet nemen in bepaalde keuzes, kan dit het proces vertragen. Het is de uitdaging om ervoor te zorgen dat iedereen korte lijnen met elkaar behoudt. Gelukkig merk ik dat we, ook met een steeds groter team, hele mooie dingen neerzetten en dat we eigenlijk alleen maar beter worden in wat we doen.

Waarom zou jij moeten winnen?
Omdat we met Mr Marvis, het grootste Nederlandse kledingmerk met de B Corp-certificering, laten zien hoe een sterk merk er uitziet; commercieel succesvol én tegelijkertijd een bijdrage leveren aan de maatschappij. Het ‘succes’ van een bedrijf wordt wat mij betreft nog te veel bepaald door alleen de omzet, terwijl je als bedrijf nog zo veel meer kunt bereiken dan alleen dat. Denk aan het ontwikkelen van inspirerende samenwerkingen, maatschappelijke organisaties steunen en verantwoordelijkheid nemen voor de impact die je als bedrijf hebt. Als ik deze award zou winnen, zou dat wat mij betreft een erkenning zijn voor hoe anno 2024 een sterk merk gebouwd zou moeten worden. Hopelijk inspireert het ook andere organisaties om op eenzelfde manier naar hun eigen business te kijken.

Waar zie je jezelf over tien jaar?
Dit klinkt waarschijnlijk wat cliché, maar wat ik nu zo leuk vind aan mijn werk, is dat het letterlijk geen dag hetzelfde is. De ene dag ben ik bezig met onze impactrapportage, de andere dag zijn we bezig met de lancering van een totaal nieuw product en weer de volgende dag sjouw ik met lampen op locatie tijdens een shoot. Dat zie ik mezelf zo nog tien jaar doen met heel veel plezier.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken