Ace en We Fashion lanceren met Lookgen.ai een gamechanger voor fashion contentcreatie

- Bureaus
- 6 mei 2025 @ 08:04
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - AI
- 6 mei 2025 @ 08:04
- Imke Walenberg
De Amsterdamse bureaugroep Ace en modeketen We Fashion slaan de handen ineen en lanceren Lookgen.ai, een nieuwe AI-tool die fashion contentcreatie op z’n kop moet zetten. Met deze innovatie kunnen modemerken bestaande productfoto’s moeiteloos omtoveren tot eindeloos veel outfitcombinaties.
Met Lookgen.ai zet We Fashion direct een stap richting haar merkbelofte ‘Wear the moment’. De tool genereert fotorealistische beelden van outfits, zonder dat daar nieuwe fotoshoots voor nodig zijn. Alleen productfoto’s volstaan. De AI visualiseert talloze stylingopties op virtuele modellen, die bovendien per land en cultuur aangepast kunnen worden. Het resultaat: minder productietijd, lagere kosten en meer creatieve slagkracht voor fashionteams.
Ace Ai.Studio
De technologie komt uit de koker van het Ace Ai.Studio en werd de afgelopen maanden al succesvol getest binnen de e-commerceplatformen van We Fashion. Nu gaat de tool breder de markt op, als een joint venture gericht op andere modemerken. 'Lookgen.ai laat zien hoe AI niet alleen processen automatiseert, maar ook businessmodellen versterkt', vertelt Sjors van Hoof, Head of Ace Ai Studio. 'Met één druk op de knop creëren merken nu alle mogelijke combinaties van hun collectie. Snelheid en schaalbaarheid gaan hier hand in hand. Dit is precies de richting waarin we met onze studio verder gaan.'
Strategische verschuiving
Ook We Fashion-ceo Joris Aperghis ziet de lancering als meer dan een technologische update. 'Dit is een strategische verschuiving,' zegt hij. 'Door creatieve automatisering écht te implementeren, zetten we een nieuwe standaard voor moderne modemerken. Klanten krijgen nu bij elk product direct een breed scala aan gebruiksmogelijkheden te zien, en dat met een fractie van de investering die vroeger nodig was.'
Verwacht wordt dan ook dat meer modemerken snel zullen volgen.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Monks zijn wereldwijd B Corp gecertificeerd
- Zonnebankmaker JK Group lanceert 'recharge for everybody'
- Big Mac saus nu los te koop in fles
- Goud voor 'Stukje van mij' van KPN en Dentsu Creative bij...
- Kellogg’s viert ochtendtypes met vrolijke ontbijtcampagne
- Museumkaart kiest Act Agency voor socialstrategie
Laatste Nieuws
- 'Een stukje van mij' van KPN en... 13-05-2025
- Mentos kiest HPB voor... 13-05-2025
- Campagne ‘Nee tegen vapen’ richt... 13-05-2025
- 12-05-2025
- Domino’s verheerlijkt overwerken met... 12-05-2025
- Employer branding campagne... 12-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management