Douwe Egberts kiest voor bureau Truus om koffie weer hot te maken bij Gen Z

- Bureaus
- 6 mei 2025 @ 16:45
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 6 mei 2025 @ 16:45
- Imke Walenberg
Douwe Egberts, hét koffiemerk dat generaties lang niet weg te denken was uit het Nederlandse keukenkastje, gooit het over een nieuwe boeg. Om weer aansluiting te vinden bij een jonger publiek, schakelt het merk het Amsterdamse bureau Truus in. De missie: koffie opnieuw positioneren als hét sociale bindmiddel, maar dan met de taal en humor van een generatie die 24/7 online leeft.
Truus, dat al creatieve handtekeningen zette onder campagnes voor onder meer Hema, Netflix en KFC, ontwikkelde voor Douwe Egberts een always-on-strategie. Het bureau belooft de herkenbare koffiemomenten van DE te verweven met de digitale cultuur van nu, memes, reels, TikToks en alles wat ertoe doet in de online leefwereld van Gen Z en millennials. Zonder uiteraard het vertrouwde DE-gevoel te verliezen.
Koffie als meest sociale drankje
De eerste campagnes staan inmiddels in de steigers en zullen binnenkort hun weg vinden naar de social kanalen van het koffiemerk. Volgens Kathelijne Malcontent, marketingmanager bij Douwe Egberts, was de keuze voor Truus snel gemaakt. 'Truus weet hoe je content maakt die zorgt voor verbinding, juist voor een doelgroep die de hele dag online is,' zegt ze. 'Met hun kennis van de platforms gaan we laten zien dat koffie nog steeds het meest sociale drankje ter wereld is.'
Flinke update
Ook bij Truus zelf zijn de koffiemachines inmiddels vol in bedrijf, en niet alleen om de creatieve motor draaiende te houden. 'Je wilt onze creatives niet meemaken als het koffieapparaat ermee ophoudt,' grapt Jaël Gradenwitz, creative director van het bureau. 'Dus dat we nu voor de socials van Douwe Egberts aan de slag mogen, voelt als een perfecte match.' Koffie blijft koffie, maar de manier waarop het verhaal verteld wordt, krijgt een flinke update. En als het aan Truus ligt, wordt dat verhaal net zo vertrouwd als het rode pak in oma’s keukenkastje, maar dan met de vibe van nu.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Monks zijn wereldwijd B Corp gecertificeerd
- Zonnebankmaker JK Group lanceert 'recharge for everybody'
- Big Mac saus nu los te koop in fles
- Goud voor 'Stukje van mij' van KPN en Dentsu Creative bij...
- Kellogg’s viert ochtendtypes met vrolijke ontbijtcampagne
- Wereldmuseum bepleit open blik naar de wereld
Laatste Nieuws
- 'Een stukje van mij' van KPN en... 13-05-2025
- Mentos kiest HPB voor... 13-05-2025
- Campagne ‘Nee tegen vapen’ richt... 13-05-2025
- 12-05-2025
- Domino’s verheerlijkt overwerken met... 12-05-2025
- Employer branding campagne... 12-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management