Natwerk wint BiFi-pitch van grote Duitse bureaus

Natwerk wint BiFi-pitch van grote Duitse bureaus
  • Bureaus
  • 27 aug 2025 @ 11:45
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Reclamebureau Natwerk heeft de nieuwe campagne voor BiFi Chicken ontwikkeld, die vanaf deze week 'groots' wordt uitgerold in Duitsland: de uitkomst van een grote pitch. De campagne is te zien op televisie, online en social media.

Natwerk lanceert BiFi Chicken-campagne in Duitsland na winnen pitch tegen grote Duitse bureaus

Reclamebureau Natwerk heeft de nieuwe campagne voor BiFi Chicken ontwikkeld, die vanaf deze week groots wordt uitgerold in Duitsland. De campagne is te zien op televisie, online en social media. Op 6 september 2025 vindt een opvallende consumentenactivatie plaats in winkelcentrum Centro in Oberhausen. 'Voor Natwerk is dit een mijlpaal: na eerdere campagnes in Nederland en België mag het bureau nu ook in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk aan de slag voor het iconische snackmerk', meldt het bureau trots.

Met BiFi Chicken (made with 100% chicken) bewijst het merk naar eigen zeggen opnieuw dat het lef heeft. Het nieuwe product speelt in op de veranderende snackbehoeften en spreekt vooral millennials aan, zonder de bestaande fanbase uit het oog te verliezen. In een enorme markt als Duitsland laat BiFi zien dat het niet bang is om een statement te maken en zijn positie verder uit te bouwen.

Jeroen Mustert, managing director van merkhouder Jack Link’s EMEA: 'Bij de pitch zochten we een bureau dat durft te verrassen en tegelijk de juiste snaar raakt bij onze doelgroep. Natwerk sprong er meteen uit met een creatief idee dat lef combineert met relevantie. Met deze campagne laten we zien hoe BiFi vernieuwt en tegelijk trouw blijft aan zijn karakter.'  

Bekijk de campagne hieronder.

 



Jurgen Retra, Head of Strategy bij Natwerk, licht toe: 'BiFi Chicken is een logische volgende stap. We richten ons op de ‘Busy Ben’: millennials die altijd aanstaan, snel schakelen en daarnaast steeds vaker kiezen voor lichter, bewuster en beter. Met een creatief concept dat zowel jonge consumenten als bestaande fans aanspreekt, helpt Natwerk BiFi zijn marktaandeel te vergroten in Duitsland.'

Reinier Steures, oprichter Natwerk: 'Een Nederlands bureau dat in Duitsland aka Wurstenland een snackworst mag promoten voor een toonaangevend merk… dat is toch fantastisch? Na Bunq gaan we nu ook met BiFi de grens over, een mooi bewijs van onze groei.'

Credits
Bureau: Natwerk
Regie: Magnus Renfors
Productie: Hobby Film

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken