
Holie daagt Quaker uit
Ontbijtmerk Holie introduceert de eerste krokante muesli met 0% toegevoegde suiker in Nederland. 'Meer dan de helft van de Nederlanders is te zwaar en misleidende claims binnen ontbijtgranen helpen hier niet aan mee.'
![[column] Festival of Marketing Londen: 'Ik miste een beetje de marketing'](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Festival of Marketing Londen: 'Ik miste een beetje de marketing'
Misschien moeten we nog verwerken wat corona heeft gedaan, maar ik miste wel een beetje de marketing tijdens het ‘Festival of Marketing’ in Londen.
![[branded content] Duurzaam en efficiënt beeldmateriaal creëren met CGI](/templates/img/lazyload.gif)
[branded content] Duurzaam en efficiënt beeldmateriaal creëren met CGI
Voor design sanitair-specialist Mastello maakt Hippo Creative Studios beelden met behulp van een digitale beeldtechniek (CGI). Daardoor kan je op een duurzame en schaalbare manier sfeerbeelden tonen van badkamers die perfect te integreren zijn in de marketingcommunicatiestrategie.

Meisjesdroom: een Porsche!
Al ruim 70 jaar is Porsche naar eigen zeggen aanjager van dromen. Ooit geboren uit de droom van oprichter Ferry Porsche, groeide het automerk snel uit tot de ultieme jongensdroom.
![[interview] Kia rijdt eigenzinnige marketingkoers](/templates/img/lazyload.gif)
[interview] Kia rijdt eigenzinnige marketingkoers
Terwijl corona menig marketeer deed verstarren en marketingacties voorlopig in de ijskast verdwenen, bleef Kia in de afgelopen twee jaar onverminderd krachtig communiceren met zijn doelgroep. Er werd bovendien een nieuwe merkidentiteit gelanceerd en aan het einde van de rit mag het Koreaanse automerk zich comfortabel op de Olympus nestelen met kersverse awards voor de Zakenauto (Niro) én Elektrische auto (EV6) van het Jaar.

Mijn Marketing: Charlotte Paulus van Talk360
Charlotte Paulus werkt als Brand Manager bij bel-app Talk360: ‘Branding richt zich op de lange termijn en zorgt voor onder andere brand equity en dat is essentieel voor een succesvol bedrijf.’

Bedzzzy: 'Gemak bleek nog belangrijker dan duurzaamheid'
Dat duurzaam, transparant en inclusief opereren een gezonde businesscase is, staat ondertussen vast. Experts te over die voorzien dat deze trend het aangezicht van dit decennium zal bepalen. Maar hoe doe je het als merk goed? In de serie 'Marketeer van een betere wereld' interviewt Gijs de Swarte marketeers van duurzame merken. In deel 3 is het de beurt aan Bedzzzy.

Mijn Marketing: Zoë Snijder van Hooghoudt
Zoë Snijder woont in Amsterdam en werkt sinds augustus 2021 als marketing manager bij het Groningse familiebedrijf Hooghoudt, waar zij ‘een ontzettend leuk team van zes marketeers aanstuurt.’

Dossier Digital factcheck
Nieuw in 2022! In elke editie van MarketingTribune het 'Dossier’: ouderwetse naam, actuele thema’s. In editie 03 het Dossier Digital factcheck. MarktingTribune zet de digitale historie op een rij, prikt luchtbellen door en benoemt wat wél relevant is voor ons vak.

Hilfiger ook in Westfield
Tommy Hilfiger heeft nu ook een winkel in de Westfield Mall in Leidschendam. Voortbouwend op de duurzaamheidsmissie 'Waste Nothing and Welcome All' omvatten de collecties producten die volgens Hilfiger ‘duurzaam vervaardigd zijn.’
![[column] Het hokje vervangt het hokje](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Het hokje vervangt het hokje
We kennen allemaal dit gevoel: Je scrolt lekker levenloos door je Instagram en daar zijn ze dan: advertenties voor wielrenfietsbroekjes, baardgroeimiddeltjes, Fifa 2045 en zelfs een whitepaper over ‘Hoe vlam je op je eerste sollicitatie’.
![[Mijn Marketing] Madelon Altena-Bogers van Etos](/templates/img/lazyload.gif)
[Mijn Marketing] Madelon Altena-Bogers van Etos
Madelon Altena-Bogers is Marketing Directeur bij de Nederlandse drogisterijketen Etos. Voor de rubriek Mijn Marketing reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Ik ben gecharmeerd van print. In één plaatje moet alles samenkomen. Dat is bijna een kunstvorm. Enkele van mijn favorieten: Apple Think Different, Absolut Vodka en Dove.'

Designbureau Resoluut ondergaat rebranding
Designbureau Resoluut heeft een volledige rebranding ondergaan. Waar het bureau eerst inzette op “digital first branding” wordt nu gezocht naar het spanningsveld tussen functie en emotie.
![[column] Autotrend: van A, B toch maar liever C](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Autotrend: van A, B toch maar liever C
De zakensedan met uitsterven bedreigd, de stadsmini uit de prijslijst geschrapt en in plaats van dikke D-segmenters of hippe citycars focust de auto-industrie zich na jaren A en B-segment nu op het C-segment. Is dat een goede ontwikkeling?

Master Digital Design zoekt aansluiting creatieve sector
De master Digital Design (HvA) doet een oproep aan de Nederlandse creatieve industrie. Bedrijven en organisaties kunnen als partners voortaan meedenken over het onderwijs van deze master, en doorlopend profiteren van de samenwerking met nieuw ontwerptalent.

Peugeot 308 wint Red Dot Award
De nieuwe Peugeot 308 heeft een Red Dot Award 2022 gewonnen: de hoogste onderscheiding op het gebied van productdesign. De 308 won de prijs in de categorie ‘Car and Motorcycle’.

Eerste EV van Xpeng arriveert in Nederland
Het Chinese Xpeng lanceert haar eerste EV-model op de Nederlandse markt. De Xpeng 5 staat in de eerste Nederlandse Experience Store van het merk in de Westfield Mall in Leidschendam.
![[column] Premiumness](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Premiumness
Automerken willen graag ‘premium’ zijn en als ze het nog niet zijn, dan willen ze dat als de wiedeweerga worden. Maar wat maakt een automerk nu eigenlijk premium? En welke merken worden ook buiten de folder van de fabrikant ervaren als premium?

The Good Roll breidt assortiment uit met Eau de Toilet Spray
Met de limited edition Eau de Toilet Spray wil The Good Roll ieders wc-beleving 'niet alleen completer maar ook aangenamer' maken, vertelt medeoprichter Melle Schellekens.

Nederlandse bureaus aanwezig bij South By South West festival
Tijdens South By South West (SXSW) festival staan Nederlandse bureaus op het podium onder de vlag van Dutch Digital Design. De stichting is onderdeel van de handelsmissie New Dutch Wave.

'Samen voor Oekraïne': ook adverteerders kunnen meedoen aan Radio555
Maandag 7 maart 2022 is de landelijke actiedag voor Oekraïne. Adverteerders kunnen die dag via Radio555 op tien landelijke radiozenders tegelijk radiocommercials uitzenden en hiermee de actie ondersteunen.
![[casefilm] Opbrengst NFT-veiling naar Voedselbanken](/templates/img/lazyload.gif)
[casefilm] Opbrengst NFT-veiling naar Voedselbanken
Subway, Lay's en bureau Fitzroy hebben een 'NFT' verkocht tijdens het eerste grote NFT event in Nederland NFTx in Haarlem. De jas bracht 6000 euro op bij Sotheby’s, in totaal kon hierdoor 13.000 euro aan Voedselbanken Nederland worden overhandigd.

Amsterdam Museum presenteert vernieuwd museaal merk
Als afronding van zijn rebranding introduceert het Amsterdam Museum een nieuwe visuele identiteit en de eerste versie van een nieuw digitaal platform. Beide projecten passen bij de ambities van het stadsmuseum om zich te ontwikkelen tot een ‘museum van de toekomst’.

Heineken en KLM presenteren windmolenbier
Heineken en Heineken 0.0 bier, dat geserveerd wordt op KLM Royal Dutch Airlines-vluchten, wordt nu gebrouwen met 100% groene energie, onder andere afkomstig van windmolens.

Nomineren SAN Next Merkenbouwer Accent kan nog tot 3 maart
Het doel van de SAN Next Merkenbouwer Accent is om marketingtalent een podium te geven, te inspireren en te stimuleren. Het aanmelden van kandidaten kan tot en met 2 maart 2022 en iedereen mag nomineren.
![[Mijn Marketing] Patricia van Heffen van Do It Organic](/templates/img/lazyload.gif)
[Mijn Marketing] Patricia van Heffen van Do It Organic
Patricia van Heffen is Brand Manager bij Do It Organic, waar de merken Amaizin en La Bio Idea een onderdeel van zijn: ‘Om hier als marketeer en voedingsdeskundige echt het verschil binnen food te kunnen maken, is heel mooi.’

Aldi zet 36 sociale huurwoningen neer
MNNRarchitects maakt in opdracht van Aldi Vastgoed en woningbouwvereniging Eigen Haard een winkel- en woonontwerp in het Kootpark te Uithoorn.
![[column] Het bouwen van een merk deel 4](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Het bouwen van een merk deel 4
Tale Meester, communication director bij OMD Nederland, wil een webshop starten en schrijft een serie artikelen over het bouwen van een webwinkel en merk – Speelhou-t - waarbij hij kijkt naar alle keuzes binnen branding en marketing. Vandaag episode 4 van Into the Woods: Duurzaam en bewust adverteren. ‘Reclame; voor sommigen een vies woord, maar wel belangrijk. Hoe kun je dit bewuster doen?’
![[column] De geheime gids voor het kiezen van een agency met 4 dingen die niemand je vertelt](/templates/img/lazyload.gif)
[column] De geheime gids voor het kiezen van een agency met 4 dingen die niemand je vertelt
Persoonlijk zou ik er ontzettend de rillingen van krijgen. Het idee dat ik iemand anders op mijn eerste date zou sturen. Waarschijnlijk zou ik met samengeknepen billen zitten afwachten, hopend dat deze persoon mij in een goed daglicht zal zetten en, vooral, dat ze doet wat ze mij beloofd heeft.
![[Mijn Marketing] Laurens Miedema van Gamma](/templates/img/lazyload.gif)
[Mijn Marketing] Laurens Miedema van Gamma
Laurens Miedema is manager Marketing en Communicatie bij Gamma: ‘Branding is geen feestje van alleen de marketingafdeling.’

Edson Sabajo voorzitter nieuw ADCN-bestuur
ADCN (de Nederlandse Club voor Creativiteit) heeft een nieuw bestuur en voor 2022 is Edson Sabajo de eerste gastvoorzitter. In deze nieuwe opzet van het bestuur bepaalt de jaarlijks wisselende gastvoorzitter het thema voor ADCN.

2e editie Design in Motion Festival wordt nationaal
Op 6 oktober 2022 is de 2e editie van het Design in Motion Festival (DEMO). De digitale schermen in Nederland tonen dan 24 uur lang het beste motion design wereldwijd.

Bravoure aan de slag voor drie Amsterdamse musea
Drie Amsterdamse musea - Amsterdam Museum, Moco en de Oude Kerk (foto) -kiezen voor Bravoure om hun digitale platformen te ontwikkelen.
![[column] Back to the future](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Back to the future
Ten langen leste komen de in veel opzichten alles beperkende coronamaatregelen nu toch tot een eind. Inmiddels zijn we bijna twee jaar verder. Een tijd van sociale onthouding, afzeggingen en beperkingen. En – opmerkelijk genoeg – een tijd, waarin troost werd gevonden in het verleden.

ModMod is de nieuwe stijlgids van Arno Kantelberg
ModMod is een nieuw platform, in eerste instantie online, waar je als man de tools krijg aangereikt om je leven beter, mooier en bevredigender in te richten. Hoofdredacteur Arno Kantelberg licht toe.

Gardeners aan de slag voor Dopper
Het Nederlandse Dopper kiest voor Gardeners als nieuwe pr-partner. Samen zetten ze komend jaar in op grootschalige zichtbaarheid voor Doppers missie: iedereen de mogelijkheid bieden om herbruikbare flessen te kiezen in plaats van plastic wegwerp waterflesjes.
![[Mijn Marketing] Elke Schroevers van Organto](/templates/img/lazyload.gif)
[Mijn Marketing] Elke Schroevers van Organto
Elke Schroevers is sinds november 2021 Marketing Director bij Organto, waar zij onder meer verantwoordelijk is voor de lancering van het merk I AM Organic: ‘Marketeers kunnen het verschil maken door het verhaal te vertellen aan consumenten, maar ook aan retailers en aan leveranciers.’
![[column] Blijven lachen in een Panda](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Blijven lachen in een Panda
Ineens was-ie er weer: de reclamespot waarin de berijder van een Fiat Panda iedereen uitlacht. Bijna 35 jaar na dato haalde Fiat dit reclame icoon weer van stal om het meest toegankelijke model uit de Fiat-range onder de aandacht te brengen.

Abbot Kinney's: 'Niet dat boze veganistische vingertje'
Dat duurzaam, transparant en inclusief opereren een gezonde businesscase is, staat ondertussen vast. Experts te over die voorzien dat deze trend het aangezicht van dit decennium zal bepalen. Maar hoe doe je het als merk goed? In de nieuwe serie 'Marketeer van een betere wereld' interviewt Gijs de Swarte marketeers van duurzame merken.
![[column] Koning Greenwashing? Shell of toch Vattenfall?](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Koning Greenwashing? Shell of toch Vattenfall?
Ik hoor het je denken, ik denk het zelf ook non-stop als ik die reclame hoor, wie denkt Shell voor de gek te houden? De Nederlandse Koning van het oliespel is opeens de grootste aanjager van de energietransitie?

Moyu wint FedEx Express Sustainability Champion Award
Het Amsterdamse bedrijf Moyu, dat notitieboeken maakt van duurzaam en herschrijfbaar steenpapier, heeft de FedEx Express Sustainability Champion Award in de wacht gesleept; een internationale prijs die dit jaar voor de vijfde keer wordt uitgereikt aan het duurzaamste bedrijf in Europa.
![[column] Neurensics: Lagere prijs vleesvervangers zorgt voor 30 procent meer winst](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Neurensics: Lagere prijs vleesvervangers zorgt voor 30 procent meer winst
Vleesvervangers zijn booming en niet meer weg te denken uit de supermarkten. In opdracht van ISMI (International Shopper Marketing Instituut) hebben we gemeten wat de ideale prijs is voor deze producten voor de maximale winst. Dit is met EEG in het brein gemeten.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- RAW zoekt talent voor DOOH Challenge11-05-2022
- Nominaties European Design Awards... 29-04-2022
- Schakelen met Volkswagen Taigo29-04-2022
MarketingTribune Events
- 7jun 2022
Shopping Awards
- 16jun 2022
NIMA Marketing Day
- 28sep 2022
CustomerFirst Congres
- 6okt 2022
Grand Prix Content Marketing
- 13okt 2022
Shopping Today
- 8nov 2022
Social Service Congres