Amsterdam Museum lanceert campagne "This city is a museum"

Amsterdam Museum lanceert campagne "This city is a museum"
  • Design
  • 24 sep 2024 @ 15:01
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Het Amsterdam Museum lanceert in september en oktober 2024 de corporate campagne This city is a museum. Met de campagne plaatst het Amsterdamse stadsmuseum de hele stad op een voetstuk en brengt het een eerbetoon aan Amsterdam dat vanaf 27 oktober haar 750-jarige bestaan gaat vieren.

Heel Amsterdam heeft museale waarde. ‘Met onze campagne “This city is a museum” nodigt het Amsterdam Museum het publiek uit om met andere ogen naar Amsterdam te kijken. Onze boodschap is dat alles wat de stad voortbrengt museale waarde kan hebben en te vinden is in het Amsterdam Museum. Als museum beheren we een collectie van ruim 100.000 objecten uit circa acht eeuwen Amsterdamse geschiedenis. Bij ons kun je terecht voor 17e-eeuwse groepsportretten én de trouwringen van het eerste echtpaar van gelijk geslacht ter wereld in 2001. Voor historisch erfgoed én voor kunst van hedendaagse makers. Kortom - we bieden een dynamisch programma, waarin iedereen die van Amsterdam houdt iets bijzonders kan vinden. Bovendien brengen we met de campagne ook een eerbetoon aan de stad ter gelegenheid van het 750-jarig bestaan van de stad op 27 oktober 2025’, aldus Maurice Seleky, hoofd communicatie en marketing van het Amsterdam Museum.

In heel Amsterdam zichtbaar
De museale campagne bestaat uit uitgebreide out-of-home, advertenties voor print, digital en social, PR, merchandise en een nieuwe brand video. In september en oktober 2024 is de campagne op zo’n 900 plekken in Amsterdam te zien. Op de affiches zijn naast de hoofdboodschap “This city is a museum… and you can find it here” ook statements te lezen over Amsterdam als “This city writes history… and you can find it here” en “This city makes art… and you can find it here”. De campagneaffiches leggen de nadruk op typografie en copy met als beeld een grote QR-code waarmee het publiek landt op een speciale campagnepagina. Hier maakt de bezoeker op een laagdrempelige manier kennis met het Amsterdam Museum. De campagne wordt uitgevoerd in Nederlands en Engels. Seleky: ‘In de brand video laten we bijzondere objecten uit de collectie van het Amsterdam Museum zien. We hebben de campagne inhouse ontwikkeld met ons team communicatie en marketing in samenwerking met art director Isabelle Vaverka. Zij heeft met ontwerper Hamid Sallali de visuele identiteit ontwikkeld waarmee het Amsterdam Museum in 2023 een Red Dot Design Prize won en die in 2024 werd genomineerd voor een European Design Award.’



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Meest gelezen

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken