Kinderpostzegelactie 2024 start met onthulling interactieve jubileumzegel

Kinderpostzegelactie 2024 start met onthulling interactieve jubileumzegel
  • Algemeen
  • 25 sep 2024 @ 13:12
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

De jaarlijkse kinderpostzegelactie is gestart. Met het onthullen van een interactieve jubileumzegel trapte Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Margriet de 100e editie van Kinderpostzegels af.

Dit jubileumjaar komt Kinderpostzegels met een hele speciale interactieve zegel: via een QR-code kan een persoonlijke videoboodschap worden opgenomen en verstuurd. De opbrengst van de kinderpostzegelactie ondersteunt verschillende projecten die de veerkracht van kinderen versterken en hen hulp bieden, zoals een veilige plek, een maatje of schoolspullen. De kinderpostzegelactie loopt tot en met 2 oktober 2024. Op de zegel staat een trampoline afgebeeld. Deze staat symbool voor het vangnet en de springplank die veel kinderen in moeilijke situaties missen. Naast de kinderpostzegels zijn er aan de deur en online ook producten als een shopper, een pleisterblikje en diverse kaarten die zijn ontworpen door kaartenpartner Hallmark verkrijgbaar. Een eenmalige donatie doen is eveneens mogelijk.

Superkracht
Op de St. Josephschool in Leiden, de stad waar Kinderpostzegels gevestigd is, presenteerde kinderidool Klaas van Kruistum de feestelijke bijeenkomst waar K.H. Prinses Margriet de nieuwe kinderpostzegel onthulde én de eerste bestelling plaatste. De kinderen van groep 7 stelden de Prinses vragen en zongen haar toe met het lied “Superkracht”, dat samen met popgroep NXT van Kinderen voor Kinderen en Armin van Buuren gemaakt is ter ere van het 100-jarig bestaan van Kinderpostzegels.

Sofie Vriends, directeur Kinderpostzegels, benadrukt: ‘Al 100 jaar zetten we ons, samen met kinderen, in voor kinderen die het moeilijk hebben. Kinderen die de noodzakelijke steun en stabiliteit missen om veerkrachtig te zijn en mee te kunnen doen met hun leeftijdsgenoten. Gebrek aan een stevig vangnet heeft aanzienlijke gevolgen voor hun ontwikkeling. Met de opbrengst van de kinderpostzegelactie bieden we directe hulp, zoals schoolbenodigdheden, een veilige plek of juist liefdevolle aandacht in de vorm van een maatje. Ook  ondersteunen we programma's die hen helpen om weerbaarder te worden en hun mogelijkheden te vergroten. Dankzij de inzet van hun leeftijdgenoten kunnen wij  ervoor zorgen dat honderdduizenden kinderen de kans krijgen om zich op een gezonde manier te ontwikkelen.’

Herna Verhagen, CEO PostNL: ‘Een eeuw lang werken we samen met Kinderpostzegels om kinderen te helpen die dit zo hard nodig hebben, daar ben ik ongelooflijk trots op. Elk jaar doen we ons best om een bijzondere kinderpostzegel te maken en dit jubileumjaar is extra speciaal. Voor het eerst kun je met een postzegel een persoonlijke videoboodschap opnemen. Met deze kinderpostzegels breng je je post tot leven én draag je bij aan gelijke kansen voor kinderen.’

Foto: Koninklijke Hoogheid Prinses Margriet en presentator Klaas van Kruistum samen met kinderen van de St. Josephschool in Leiden.



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken