Q8 positioneert zich 'en passant' als mobiliteitspartner

Q8 positioneert zich 'en passant' als mobiliteitspartner
  • Bureaus
  • 1 jun 2025 @ 22:57
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Q8 lanceert een nieuwe merkcampagne waarin het bedrijf zich profileert als volwaardige mobiliteitspartner. Voor de mediastrategie klopte Q8 aan bij Pink, terwijl VML Belgium verantwoordelijk was voor de creatieve ontwikkeling.

De campagne is volledig digitaal en video-first opgezet, met zichtbaarheid via online video’s en social media in zowel België als Luxemburg. De centrale rol is weggelegd voor het ampersand-symbool (‘&’), dat symbool staat voor het combineren van praktische handelingen: ‘tanken & shoppen & een koffietje meenemen’.

‘Q8 evolueert van enkel brandstofspeler naar mobiliteitspartner, met focus op elektrisch laden en convenience’, aldus Birgit Mitchell, Brand Supervisor bij Q8 en Tango. ‘Met deze campagne zetten we onze sterke merknaam breder in en bouwen we verder aan een toekomstbestendig Q8.’

Pink ontwikkelde samen met Q8 een distributiestrategie die relevantie en impact beoogt. De creatieve invulling van VML zorgt daarbij voor een consistente merkbeleving over alle touchpoints. De campagne zal in verschillende flights door het jaar heen zichtbaar zijn in het Belgische en Luxemburgse medialandschap.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken