Q8 positioneert zich 'en passant' als mobiliteitspartner

- Bureaus
- 1 jun 2025 @ 22:57
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 1 jun 2025 @ 22:57
- Kel Koenen
Q8 lanceert een nieuwe merkcampagne waarin het bedrijf zich profileert als volwaardige mobiliteitspartner. Voor de mediastrategie klopte Q8 aan bij Pink, terwijl VML Belgium verantwoordelijk was voor de creatieve ontwikkeling.
De campagne is volledig digitaal en video-first opgezet, met zichtbaarheid via online video’s en social media in zowel België als Luxemburg. De centrale rol is weggelegd voor het ampersand-symbool (‘&’), dat symbool staat voor het combineren van praktische handelingen: ‘tanken & shoppen & een koffietje meenemen’.
‘Q8 evolueert van enkel brandstofspeler naar mobiliteitspartner, met focus op elektrisch laden en convenience’, aldus Birgit Mitchell, Brand Supervisor bij Q8 en Tango. ‘Met deze campagne zetten we onze sterke merknaam breder in en bouwen we verder aan een toekomstbestendig Q8.’
Pink ontwikkelde samen met Q8 een distributiestrategie die relevantie en impact beoogt. De creatieve invulling van VML zorgt daarbij voor een consistente merkbeleving over alle touchpoints. De campagne zal in verschillende flights door het jaar heen zichtbaar zijn in het Belgische en Luxemburgse medialandschap.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- ANWB lanceert nieuwe merkcampagne 'ANWB ... en gaan'
- 63ste 'Even Apeldoorn bellen' commercial live
- JongeHonden kopen geen Cannes-tickets en organiseren Gap Year
- Social Deal Wellness eerste nieuwe film Bald Jackal Agency
- Rosewood lanceert eerste AI-dogfluencer van Nederland: ‘zonder...
- War Child activeert voorbijgangers met doneerbushokje op...
Laatste Nieuws
- Odido roept op: ‘Gebruik je stem’03-06-2025
- Intertoys brengt dino’s tot leven... 02-06-2025
- Effie Awards 2025 van start: drie... 02-06-2025
- Trekpleister benadrukt mentale... 02-06-2025
- (Snelle) taxi voor iedereen02-06-2025
- Q8 positioneert zich 'en passant'... 01-06-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management