Hans im Glück opent eerste Nederlandse vestiging op het Rembrandtplein

- Food-en-retail
- 25 mrt 2025 @ 12:57
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Consumenten
- 25 mrt 2025 @ 12:57
- Imke Walenberg
De ‘Better Burger’-keten Hans im Glück zet voet op Nederlandse bodem. Op donderdag 17 april opent het Duitse hospitalitymerk zijn eerste vestiging in Nederland, pal aan het bruisende Rembrandtplein in Amsterdam. De opening markeert de 97e locatie wereldwijd en luidt een nieuwe fase van internationale uitbreiding in.
Meer dan een burgerrestaurant
Hans im Glück biedt gasten een complete eet-, drink- en uitgaanservaring. De menukaart draait om burgers, met een uitgebreide keuze voor vleesliefhebbers, vegetariërs én vegans. Naast klassiekers biedt het restaurant ook creatieve opties, zoals de bio-falafel burger.
Volgens Hugo Kruijssen, Country Director Netherlands, draait alles bij Hans im Glück om het creëren van geluksmomenten: 'Goed gezelschap, een fijne omgeving en lekker eten voor een eerlijke prijs, dat is alles wat je nodig hebt voor een fantastische avond uit'.
Subtiele knipoog naar gebroeders Grimm
Het interieur van de Amsterdamse vestiging combineert moderne elementen met natuurlijke materialen zoals hout en berkenstammen. Hoewel het design subtiele knipogen bevat naar het gelijknamige sprookje van de gebroeders Grimm, is het geen themarestaurant. De focus ligt op een warme, uitnodigende sfeer waarin iedereen zich thuis voelt.
Duurzaamheid speelt ook een grote rol in de bedrijfsvoering. Hans im Glück werkt samen met foodtech-partners zoals Greenforce en breidt het aantal plantaardige menu-opties regelmatig uit. Deze inspanningen leverden het merk al drie keer de ProVeg Award op, en dierenwelzijnsorganisatie PETA riep het uit tot meest vegan-friendly restaurant.
Met de opening in Amsterdam zet Hans im Glück vol in op groei in Nederland. De keten zoekt actief naar franchisepartners die willen bijdragen aan de uitbreiding. Kruijssen: 'We zeggen graag ja, of het nu gaat om een gast die extra toppings wil of een franchisenemer die meerdere zaken wil openen. Zo bouwen we aan duurzame relaties en langdurig succes.'
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
- Fritz-kola en Laser 3.14 vieren eenheid met guerrillacampagne...
- Hans Anders maakt 3=1-actie deelbaar
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Goeiezaak richt The Culinary Agency... 02-05-2025
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management