Hans im Glück opent eerste Nederlandse vestiging op het Rembrandtplein

Hans im Glück opent eerste Nederlandse vestiging op het Rembrandtplein
  • Food-en-retail
  • 25 mrt 2025 @ 12:57
  • Link
  • Imke Walenberg
    Imke Walenberg

    Hoofdredacteur Online
    MarketingTribune
  • Consumenten

De ‘Better Burger’-keten Hans im Glück zet voet op Nederlandse bodem. Op donderdag 17 april opent het Duitse hospitalitymerk zijn eerste vestiging in Nederland, pal aan het bruisende Rembrandtplein in Amsterdam. De opening markeert de 97e locatie wereldwijd en luidt een nieuwe fase van internationale uitbreiding in.

Meer dan een burgerrestaurant

Hans im Glück biedt gasten een complete eet-, drink- en uitgaanservaring. De menukaart draait om burgers, met een uitgebreide keuze voor vleesliefhebbers, vegetariërs én vegans. Naast klassiekers biedt het restaurant ook creatieve opties, zoals de bio-falafel burger.

Volgens Hugo Kruijssen, Country Director Netherlands, draait alles bij Hans im Glück om het creëren van geluksmomenten: 'Goed gezelschap, een fijne omgeving en lekker eten voor een eerlijke prijs, dat is alles wat je nodig hebt voor een fantastische avond uit'.

Subtiele knipoog naar gebroeders Grimm

Het interieur van de Amsterdamse vestiging combineert moderne elementen met natuurlijke materialen zoals hout en berkenstammen. Hoewel het design subtiele knipogen bevat naar het gelijknamige sprookje van de gebroeders Grimm, is het geen themarestaurant. De focus ligt op een warme, uitnodigende sfeer waarin iedereen zich thuis voelt.

Duurzaamheid speelt ook een grote rol in de bedrijfsvoering. Hans im Glück werkt samen met foodtech-partners zoals Greenforce en breidt het aantal plantaardige menu-opties regelmatig uit. Deze inspanningen leverden het merk al drie keer de ProVeg Award op, en dierenwelzijnsorganisatie PETA riep het uit tot meest vegan-friendly restaurant.

Met de opening in Amsterdam zet Hans im Glück vol in op groei in Nederland. De keten zoekt actief naar franchisepartners die willen bijdragen aan de uitbreiding. Kruijssen: 'We zeggen graag ja, of het nu gaat om een gast die extra toppings wil of een franchisenemer die meerdere zaken wil openen. Zo bouwen we aan duurzame relaties en langdurig succes.'

Imke Walenberg

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken