[HNY] 118 miljoen euro aan vuurwerk gekocht
![[HNY] 118 miljoen euro aan vuurwerk gekocht](/food-en-retail/nieuws/2025/01/118-miljoen-euro-aan-vuurwerk-gekocht/Vuurwerkwinkel-Overtoom-foto-PvWK-nw-juist.jpg)
- Food-en-retail
- 1 jan 2025 @ 00:01
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - ConsumentenWinkelenKlanten
- 1 jan 2025 @ 00:01
- Peter van Woensel Kooy
De redactie van MarketingTribune wenst u het allerbeste in goede gezondheid in 2025. Over het spektakel rond oud&nieuw: Nederlanders hebben afgelopen dagen voor ongeveer 118 miljoen euro aan vuurwerk gekocht.
Dit meldt voorzitter Leo Groeneveld van Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland (BPN).
Daarmee is het record uit 2022 verbroken, becijfert de Telegraaf: In dat jaar draaiden vuurwerkimporteurs en groothandelaren volgens de brancheorganisatie namelijk een omzet van ongeveer 115 miljoen euro. Was in 2023 55% van de Nederlanders nog voor een algemeen vuurwerkverbod, is dat nu volgens RTL 60%. Campagnes moesten de veiligheid helpen vergroten. Bekijk hier de afgelopen vuurwerkcampagne Rijksoverheid: ‘Tot het je raakt’.
Goede voornemens
In het kader van de goede voornemens bieden wij trouwe volgers van onze site en nieuwsbrief tijdelijk een jaarabonnement (print + korting events) aan op MarketingTribune van 209 euro voor slechts 99 euro, aanbieding geldig t/m 6 januari 2025. Begin goed. Zodat ook jij dit nieuwe jaar kunt zeggen: 'Ik las het al in MarketingTribune'. Klik hier en deelt het voort: Marketingtribune.nl/aanbieding!
Happy new year.
(PvWK | bronnen: TG, RTL | eigen foto: Rozengracht Amsterdam)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- cijfers
- MT
- BPN
- knalverbod
- 2025
- abo
- goede voornemens
- merk
- beste vakblad
- vuurwerk
- 'Ik las het al'
- vuurwerkimporteur
- happy new year
- lont
- groothandelaren
- brancheorganisatie
- aanbieding
- Tot het je raakt
- kruit
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- [column] The most terrible time of the year
- [column] Upfront: Het toppunt van #omdenken op 80m2
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Lidl verrast met sterrestaurant voor... 19-12-2025
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




