[HNY] 118 miljoen euro aan vuurwerk gekocht
![[HNY] 118 miljoen euro aan vuurwerk gekocht](/food-en-retail/nieuws/2025/01/118-miljoen-euro-aan-vuurwerk-gekocht/Vuurwerkwinkel-Overtoom-foto-PvWK-nw-juist.jpg)
- Food-en-retail
- 1 jan 2025 @ 00:01
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - ConsumentenWinkelenKlanten
- 1 jan 2025 @ 00:01
- Peter van Woensel Kooy
De redactie van MarketingTribune wenst u het allerbeste in goede gezondheid in 2025. Over het spektakel rond oud&nieuw: Nederlanders hebben afgelopen dagen voor ongeveer 118 miljoen euro aan vuurwerk gekocht.
Dit meldt voorzitter Leo Groeneveld van Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland (BPN).
Daarmee is het record uit 2022 verbroken, becijfert de Telegraaf: In dat jaar draaiden vuurwerkimporteurs en groothandelaren volgens de brancheorganisatie namelijk een omzet van ongeveer 115 miljoen euro. Was in 2023 55% van de Nederlanders nog voor een algemeen vuurwerkverbod, is dat nu volgens RTL 60%. Campagnes moesten de veiligheid helpen vergroten. Bekijk hier de afgelopen vuurwerkcampagne Rijksoverheid: ‘Tot het je raakt’.
Goede voornemens
In het kader van de goede voornemens bieden wij trouwe volgers van onze site en nieuwsbrief tijdelijk een jaarabonnement (print + korting events) aan op MarketingTribune van 209 euro voor slechts 99 euro, aanbieding geldig t/m 6 januari 2025. Begin goed. Zodat ook jij dit nieuwe jaar kunt zeggen: 'Ik las het al in MarketingTribune'. Klik hier en deelt het voort: Marketingtribune.nl/aanbieding!
Happy new year.
(PvWK | bronnen: TG, RTL | eigen foto: Rozengracht Amsterdam)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- merk
- MT
- beste vakblad
- lont
- cijfers
- happy new year
- abo
- vuurwerkimporteur
- 'Ik las het al'
- BPN
- groothandelaren
- goede voornemens
- knalverbod
- vuurwerk
- 2025
- aanbieding
- kruit
- Tot het je raakt
- brancheorganisatie
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Directeur Marketing Jorieke de Vries verlaat Jumbo
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Balr failliet - focust verschuift... 14-07-2025
- Heinz lanceert Europese campagne... 14-07-2025
- Consument wacht op last-minute... 14-07-2025
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers