[HNY] 118 miljoen euro aan vuurwerk gekocht
![[HNY] 118 miljoen euro aan vuurwerk gekocht](/food-en-retail/nieuws/2025/01/118-miljoen-euro-aan-vuurwerk-gekocht/Vuurwerkwinkel-Overtoom-foto-PvWK-nw-juist.jpg)
- Food-en-retail
- 1 jan 2025 @ 00:01
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - ConsumentenWinkelenKlanten
- 1 jan 2025 @ 00:01
- Peter van Woensel Kooy
De redactie van MarketingTribune wenst u het allerbeste in goede gezondheid in 2025. Over het spektakel rond oud&nieuw: Nederlanders hebben afgelopen dagen voor ongeveer 118 miljoen euro aan vuurwerk gekocht.
Dit meldt voorzitter Leo Groeneveld van Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland (BPN).
Daarmee is het record uit 2022 verbroken, becijfert de Telegraaf: In dat jaar draaiden vuurwerkimporteurs en groothandelaren volgens de brancheorganisatie namelijk een omzet van ongeveer 115 miljoen euro. Was in 2023 55% van de Nederlanders nog voor een algemeen vuurwerkverbod, is dat nu volgens RTL 60%. Campagnes moesten de veiligheid helpen vergroten. Bekijk hier de afgelopen vuurwerkcampagne Rijksoverheid: ‘Tot het je raakt’.
Goede voornemens
In het kader van de goede voornemens bieden wij trouwe volgers van onze site en nieuwsbrief tijdelijk een jaarabonnement (print + korting events) aan op MarketingTribune van 209 euro voor slechts 99 euro, aanbieding geldig t/m 6 januari 2025. Begin goed. Zodat ook jij dit nieuwe jaar kunt zeggen: 'Ik las het al in MarketingTribune'. Klik hier en deelt het voort: Marketingtribune.nl/aanbieding!
Happy new year.
(PvWK | bronnen: TG, RTL | eigen foto: Rozengracht Amsterdam)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Tot het je raakt
- cijfers
- kruit
- BPN
- vuurwerkimporteur
- abo
- MT
- 'Ik las het al'
- merk
- vuurwerk
- happy new year
- aanbieding
- 2025
- groothandelaren
- beste vakblad
- brancheorganisatie
- knalverbod
- goede voornemens
- lont
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Betaalbare diamant centraal in nieuwe Zeeman-campagne
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
- Dirk haakt stevig in op Prinsjesdag... 15-09-2025
- Dumfries helpt tieners leren... 15-09-2025
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K... 11-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes