Dirk overstijgt omzetgrens €2 miljard

- Food-en-retail
- 9 jan 2025 @ 08:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodKlanten
- 9 jan 2025 @ 08:00
- Peter van Woensel Kooy
A-merkdiscounter Dirk van den Broek breekt voor het eerst door de omzetgrens van €2 miljard heen, door autonome groei. De campagne haakt in op 'goedkoopste' status.
Foodvakmedium Distrifood spreekt van een 'doorbraak', op basis van een intern schrijven van de retailketen. 'Een bijzondere prestatie die we zonder jou nooit hadden bereikt', staat hierin. Volgens cijfers van de Kamer van Koophandel sloot Dirk 2023 af met een omzet van €1,7 miljard. Deze bracht een nettowinst van €4,9 miljoen op. Op de rendementscijfers over 2024 wordt nog gewacht. Dirk werd door Distrifood recent in zijn Kerstrapport 2024 voor de derde keer op rij als 'winnaar onder de landelijke formules' uitgeroepen (lees hier verder: 'Doorbraak').
Basisboodschappen
Daarnaast vielen onder meer ook de diepvriesafdeling en folder in de prijzen. De Consumentenbond merkte Dirk eerder als de 'goedkoopste supermarkt voor basisboodschappen' aan. Dirk deelt die status samen met Aldi. Het stempel van de bond duikt op in de eigen aanbiedingenfolders en in paginagrote advertenties in regionale en landelijke dagbladen. Ook op Linkedin deelt de als altijd enthousiaste en soms kritische algemeen directeur Marcel Huizing zijn trots, zoals in december al voor de uitverkiezing door vakmedium SupermarktKompas als 'favoriete consumentensupermarkt'.
(PvWK | foto Dirk)
Bericht op Linkedin
Aankondiging 132 winkels
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
- Fritz-kola en Laser 3.14 vieren eenheid met guerrillacampagne...
- Hans Anders maakt 3=1-actie deelbaar
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Goeiezaak richt The Culinary Agency... 02-05-2025
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management