Sint-tips voor meer omzet van Bolletje
- Food-en-retail
- 17 nov 2014 @ 10:12
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MarketingKlanten
- 17 nov 2014 @ 10:12
- Redactie Food en Retail
Bakkersmerk Bolletje heeft een aantal praktische tips ontwikkeld voor retailmarketeers voor een optimale executie op de winkelvloer rond Sinterklaastijd. Testen hebben volgens Bolletje vorig jaar aangetoond dat dit tot 30% meer verkopen voor de hele categorie oplevert. Hier zijn ze.
Tips voor meer Sint omzet
• Start op tijd. In de eerste weken (week 36 t/m 40) wordt al zo’n
25% van de verkopen gerealiseerd! Dus zorg dat het aanbod vanaf
week 36 op de winkelvloer staat.
• Zorg dat de presentatie er altijd goed bij staat. Rond week 40 stroomt
aanvullend assortiment in. Een goed moment om te zorgen dat alles
er weer tip-top bij staat!
• Bestel regelmatig en vul de displays bij. Na een paar weken zijn de
displays vaak al half leeg, terwijl veel assortiment nabestelbaar is.
Bestellen dus!
• Zorg voor een duidelijke segmentatie en prijsaanduiding. Door het
vele aanbod zien shoppers vaak door de bomen het bos niet meer.
Dus zorg voor duidelijkheid!
• Bied niet teveel prijsaanbod. Sintproducten zijn bij uitstek
impulsproducten. Confrontatie en verleiding zijn belangrijker dan
lage prijzen. Teveel prijsaanbod gaat te koste van omzet en
rendement.
• Zorg voor beleving. Creëer een Sint plein en zorg voor
sfeermateriaal. Tot week 42 herfstsfeer en daarna volop Sintsfeer.
• Speel in op de momenten. Zorg voor voldoende strooigoed rond
de intocht, voor uitdeelzakjes tijdens het schoentje zetten en voor
lekkernijen bij pakjesavond.
• Haal de laatste weken het maximale eruit. De 3 weken na de
intocht zijn de belangrijkste verkoopweken, dus zorg dat alle
kruidnoten, chocoladeletters, e.d. bijgevuld zijn!
• Prijs niet te vroeg af. Vrijdag week 49 is pakjesavond, dus er is
nog een bijna volle verkoopweek. Check dagelijks de displays en
zorg dat alles er top bij staat!
(bron: Bolletje)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- pepernoot
- optimale executie
- bakkersmerk
- praktische tips ontwikkeld
- kruidnoot
- winkelvloer
- retailmarketeers
- suikergoed
- marsepein
- shoppermarketing
- Bolletje
- Piet
- Sinterklaastijd
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Let It Rib viert spareribs zonder gene
- [column] Minder wijzen meer verbinden: duurzaam merkdenken in...
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel... 28-04-2025
- Hands Off kiest koe als boegbeeld in... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management