Sint-tips voor meer omzet van Bolletje
- Food-en-retail
- 17 nov 2014 @ 10:12
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MarketingKlanten
- 17 nov 2014 @ 10:12
- Redactie Food en Retail
Bakkersmerk Bolletje heeft een aantal praktische tips ontwikkeld voor retailmarketeers voor een optimale executie op de winkelvloer rond Sinterklaastijd. Testen hebben volgens Bolletje vorig jaar aangetoond dat dit tot 30% meer verkopen voor de hele categorie oplevert. Hier zijn ze.
Tips voor meer Sint omzet
• Start op tijd. In de eerste weken (week 36 t/m 40) wordt al zo’n
25% van de verkopen gerealiseerd! Dus zorg dat het aanbod vanaf
week 36 op de winkelvloer staat.
• Zorg dat de presentatie er altijd goed bij staat. Rond week 40 stroomt
aanvullend assortiment in. Een goed moment om te zorgen dat alles
er weer tip-top bij staat!
• Bestel regelmatig en vul de displays bij. Na een paar weken zijn de
displays vaak al half leeg, terwijl veel assortiment nabestelbaar is.
Bestellen dus!
• Zorg voor een duidelijke segmentatie en prijsaanduiding. Door het
vele aanbod zien shoppers vaak door de bomen het bos niet meer.
Dus zorg voor duidelijkheid!
• Bied niet teveel prijsaanbod. Sintproducten zijn bij uitstek
impulsproducten. Confrontatie en verleiding zijn belangrijker dan
lage prijzen. Teveel prijsaanbod gaat te koste van omzet en
rendement.
• Zorg voor beleving. Creëer een Sint plein en zorg voor
sfeermateriaal. Tot week 42 herfstsfeer en daarna volop Sintsfeer.
• Speel in op de momenten. Zorg voor voldoende strooigoed rond
de intocht, voor uitdeelzakjes tijdens het schoentje zetten en voor
lekkernijen bij pakjesavond.
• Haal de laatste weken het maximale eruit. De 3 weken na de
intocht zijn de belangrijkste verkoopweken, dus zorg dat alle
kruidnoten, chocoladeletters, e.d. bijgevuld zijn!
• Prijs niet te vroeg af. Vrijdag week 49 is pakjesavond, dus er is
nog een bijna volle verkoopweek. Check dagelijks de displays en
zorg dat alles er top bij staat!
(bron: Bolletje)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- pepernoot
- shoppermarketing
- retailmarketeers
- Piet
- bakkersmerk
- praktische tips ontwikkeld
- optimale executie
- marsepein
- winkelvloer
- suikergoed
- kruidnoot
- Bolletje
- Sinterklaastijd
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- [column] The most terrible time of the year
- [column] Upfront: Het toppunt van #omdenken op 80m2
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Lidl verrast met sterrestaurant voor... 19-12-2025
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




