Tjeerd Jegen nieuwe topman Hema
- Food-en-retail
- 2 apr 2015 @ 10:10
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Marketing
- 2 apr 2015 @ 10:10
- Redactie Food en Retail
Even voorstellen bij de Hema: bestuursvoorzitter Ronald van Zetten stapt op en wordt per 13 april opgevolgd door de Nederlander Tjeerd Jegen (foto), afkomstig van supermarktketen Woolworths Australia. Andrew Jennings wordt genoemd als nieuwe voorzitter van de Raad van Commissarissen bij Hema. Jegen heeft ruime ervaring in retail en keert na vijftien jaar terug naar Nederland, na werkkringen in de retail te Roemenië, Maleisië en Australië. De eerste kennismaking en een video-interview. 'Can't wait to start!'
Jegens laatste functie was die van general manager van Woolworths Australia (zie onder). Daarvoor werkte Jegen elf jaar bij Ahold, daarna bij Metro Group en Tesco. Zijn werk voerde hem via Nederland naar Roemenië, Maleisië en Australië. In de tijd dat hij directievoorzitter van Tesco Maleisië en later directeur van Woolworths Australia was, zorgde hij daar voor aanzienlijke groei. Zijn laatste functie was directeur Australian Supermarkets and Petrol bij Woolworths Australia, waarbinnen zijn focus vernieuwing op het gebied van online, vers en de ontwikkeling van het huismerk was.
Meer resultaat uit marketing
In zijn nieuwe functie zullen de eerste uitdagingen zijn het verbeteren van de relatie met de Hema-franchisehouders, het oppeppen van de relatie met leveranciers, mogelijk nieuwe deals sluiten met vastgoedbonzen en het overeind houden van de door Van Zetten ingezette groei in aantal winkels en klanten. Daarbij speelt de merkperceptie van de Hema-producten een cruciale rol. Kon Van Zetten nog wel eens laatdunkend spreken over de rol van marketing binnen de verbetering van bedrijfsresulaat, is de verwachting dat Jegen daar vanwege zijn internationale ervaring iets realistischer over is. Jegen zegt in een verklaring uit te kijken naar het leveren van zijn bijdrage aan een iconisch merk als Hema in Nederland. 'Hema is een fantastisch iconisch Nederlands merk dat ook klanten bedient in zes andere Europese landen. Ik kijk ernaar uit om de vele nieuwe collega’s, klanten en leveranciers de komende maanden te ontmoeten. Can't wait to start!, schrijft hij op Instagram. Daarmee begint hij per dertien april. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Raad van Commissarissen
- opvolging
- Lion Capital
- Metro Group
- huur
- Tjeerd Jegen
- Tesco
- Woolworths Australia
- vastgoed
- Ahold
- huismerk
- Andrew Jennings
- Ronald van Zetten
- supermarktketen
- bestuursvoorzitter
- Jegen
- marketing
- Hema
- franchise
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing