Tjeerd Jegen nieuwe topman Hema
- Food-en-retail
- 2 apr 2015 @ 10:10
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Marketing
- 2 apr 2015 @ 10:10
- Redactie Food en Retail
Even voorstellen bij de Hema: bestuursvoorzitter Ronald van Zetten stapt op en wordt per 13 april opgevolgd door de Nederlander Tjeerd Jegen (foto), afkomstig van supermarktketen Woolworths Australia. Andrew Jennings wordt genoemd als nieuwe voorzitter van de Raad van Commissarissen bij Hema. Jegen heeft ruime ervaring in retail en keert na vijftien jaar terug naar Nederland, na werkkringen in de retail te Roemenië, Maleisië en Australië. De eerste kennismaking en een video-interview. 'Can't wait to start!'
Jegens laatste functie was die van general manager van Woolworths Australia (zie onder). Daarvoor werkte Jegen elf jaar bij Ahold, daarna bij Metro Group en Tesco. Zijn werk voerde hem via Nederland naar Roemenië, Maleisië en Australië. In de tijd dat hij directievoorzitter van Tesco Maleisië en later directeur van Woolworths Australia was, zorgde hij daar voor aanzienlijke groei. Zijn laatste functie was directeur Australian Supermarkets and Petrol bij Woolworths Australia, waarbinnen zijn focus vernieuwing op het gebied van online, vers en de ontwikkeling van het huismerk was.
Meer resultaat uit marketing
In zijn nieuwe functie zullen de eerste uitdagingen zijn het verbeteren van de relatie met de Hema-franchisehouders, het oppeppen van de relatie met leveranciers, mogelijk nieuwe deals sluiten met vastgoedbonzen en het overeind houden van de door Van Zetten ingezette groei in aantal winkels en klanten. Daarbij speelt de merkperceptie van de Hema-producten een cruciale rol. Kon Van Zetten nog wel eens laatdunkend spreken over de rol van marketing binnen de verbetering van bedrijfsresulaat, is de verwachting dat Jegen daar vanwege zijn internationale ervaring iets realistischer over is. Jegen zegt in een verklaring uit te kijken naar het leveren van zijn bijdrage aan een iconisch merk als Hema in Nederland. 'Hema is een fantastisch iconisch Nederlands merk dat ook klanten bedient in zes andere Europese landen. Ik kijk ernaar uit om de vele nieuwe collega’s, klanten en leveranciers de komende maanden te ontmoeten. Can't wait to start!, schrijft hij op Instagram. Daarmee begint hij per dertien april. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- franchise
- Ahold
- Jegen
- vastgoed
- bestuursvoorzitter
- Tesco
- huismerk
- Metro Group
- huur
- Lion Capital
- opvolging
- marketing
- Tjeerd Jegen
- Hema
- Woolworths Australia
- Raad van Commissarissen
- Ronald van Zetten
- Andrew Jennings
- supermarktketen
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel merk Let’s Go Mobile
- Eerste Statiegeld Retourshops open in Rotterdam en Amsterdam
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Magnum breidt uit met utopia-smaken 09-05-2025
- Kookboek Porsche viert Nederlands... 09-05-2025
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
- Desperados zoekt 'Head of Latin vibe'07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management