Back to school in Nederland nog altijd een offline-bezigheid
- Food-en-retail
- 19 aug 2015 @ 09:29
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - OnderzoekWinkelen
- 19 aug 2015 @ 09:29
- Redactie Food en Retail
Het einde van de zomervakantie is voor de Nederlandse detailhandel een extra omzetmoment. Vlak voordat school en werk weer beginnen, steken we ons in het nieuw en kopen we studie- en kantoorbenodigdheden. Amerikanen maken daar meer werk van dan wij hier in Nederland.
Het back to school-moment is in de V.S. net zo’n seizoenshappening als bijvoorbeeld Pasen en kerst. En wat blijkt? Back to school is vooral een offline-bezigheid. De fysieke winkel is veruit populair als het gaat om aankoopplek.
Uit een onderzoek van tienerplatform Teen Vogue blijkt dat maar liefst 95% van de respondenten de voorkeur geeft aan de fysieke winkel. 35% van de respondenten houdt er een multichannel-strategie op na, terwijl hooguit 6% uitsluitend online winkelt voor zijn schoolaccessoires. Dat de fysieke winkel zo populair is, valt vooral te danken aan de directe beschikbaarheid van producten, maar ook het plezier en de retailbeleving (samen winkelen met vrienden) gooien hoge ogen als het aankomt op de keuze voor fysieke locaties. Gemak, beschikbaarheid van een breed aanbod en een grote kans op promoties spelen juist een rol als het gaat om online shopping.
Rondkijken
Driekwart van de jongeren wil graag in winkels rondkijken, omdat ze zo snel producten bij verschillende verkooppunten met elkaar kunnen vergelijken. Bijna de helft (44%) vindt het leuk om op deze manier in contact te komen met promoties, terwijl 33% benadrukt dat ze het sociale aspect van offline winkelen zeer belangrijk vinden.
Smartphone
Wat tevens uit het onderzoek naar voren komt (en ook een beetje te verwachten viel), is dat social media en mobiel internet inmiddels onlosmakelijk verbonden zijn met een shopping trip. 68% neemt tijdens zijn winkeltrip regelmatig zijn smartphone ter hand om te zoeken naar de laatste koopjes. (bron: Shoppermarketing Update)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- vakantie
- etui
- schrijfgerei
- kinderen
- Hema
- Back to school
- shoppergedrag
- V.S.
- agenda
- school
- campus
- Teen Vogue
- V&D
- schoolplein
- bezigheid
- onderzoek
- Nederland
- offline
- winkelgedrag
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Let It Rib viert spareribs zonder gene
- [onderzoek] Pasen: Chocola blijft favoriet bij elke generatie
- [column] Minder wijzen meer verbinden: duurzaam merkdenken in...
- Retailmedia: La Place lanceert app met loyaliteitsprogramma...
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- Waarom chocolade met Pasen meer is dan een zoete verleiding
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel... 28-04-2025
- Hands Off kiest koe als boegbeeld in... 28-04-2025
- Fritz-kola en Laser 3.14 vieren... 25-04-2025
- Albert Heijn introduceert vernieuwd... 25-04-2025
- [marketeer 223] Sophia Tienstra -... 25-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management