Back to school in Nederland nog altijd een offline-bezigheid
- Food-en-retail
- 19 aug 2015 @ 09:29
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - OnderzoekWinkelen
- 19 aug 2015 @ 09:29
- Redactie Food en Retail
Het einde van de zomervakantie is voor de Nederlandse detailhandel een extra omzetmoment. Vlak voordat school en werk weer beginnen, steken we ons in het nieuw en kopen we studie- en kantoorbenodigdheden. Amerikanen maken daar meer werk van dan wij hier in Nederland.
Het back to school-moment is in de V.S. net zo’n seizoenshappening als bijvoorbeeld Pasen en kerst. En wat blijkt? Back to school is vooral een offline-bezigheid. De fysieke winkel is veruit populair als het gaat om aankoopplek.
Uit een onderzoek van tienerplatform Teen Vogue blijkt dat maar liefst 95% van de respondenten de voorkeur geeft aan de fysieke winkel. 35% van de respondenten houdt er een multichannel-strategie op na, terwijl hooguit 6% uitsluitend online winkelt voor zijn schoolaccessoires. Dat de fysieke winkel zo populair is, valt vooral te danken aan de directe beschikbaarheid van producten, maar ook het plezier en de retailbeleving (samen winkelen met vrienden) gooien hoge ogen als het aankomt op de keuze voor fysieke locaties. Gemak, beschikbaarheid van een breed aanbod en een grote kans op promoties spelen juist een rol als het gaat om online shopping.
Rondkijken
Driekwart van de jongeren wil graag in winkels rondkijken, omdat ze zo snel producten bij verschillende verkooppunten met elkaar kunnen vergelijken. Bijna de helft (44%) vindt het leuk om op deze manier in contact te komen met promoties, terwijl 33% benadrukt dat ze het sociale aspect van offline winkelen zeer belangrijk vinden.
Smartphone
Wat tevens uit het onderzoek naar voren komt (en ook een beetje te verwachten viel), is dat social media en mobiel internet inmiddels onlosmakelijk verbonden zijn met een shopping trip. 68% neemt tijdens zijn winkeltrip regelmatig zijn smartphone ter hand om te zoeken naar de laatste koopjes. (bron: Shoppermarketing Update)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- school
- V.S.
- etui
- shoppergedrag
- offline
- vakantie
- onderzoek
- campus
- schoolplein
- bezigheid
- schrijfgerei
- Nederland
- Back to school
- Hema
- winkelgedrag
- kinderen
- agenda
- V&D
- Teen Vogue
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze focus ligt voornamelijk op...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing