Crowdfunding campagne de Vegetarische Slager in wereldwijde top-40
- Food-en-retail
- 16 nov 2015 @ 09:14
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkFood
- 16 nov 2015 @ 09:14
- Redactie Food en Retail
De obligatiecampagne van De Vegetarische Slager voor de bouw van een fabriek in Breda voor de productie van plantaardige vleesvervangers blijkt een van de meest succesvolle crowdfunding campagnes van Nederland. Binnen 3 weken werd een bedrag van €2.499.500,- opgehaald, de wettelijke limiet, waarmee de inschrijving voortijdig gesloten werd.
Oorspronkelijk stond de inschrijving voor de obligatiecampagne, die plaatsvond via MKB beurs NPEX, open tot 4 december, maar overweldigende belangstelling zorgde voor eerdere sluiting op 25 oktober. De obligaties zullen op maandag 16 november betaalbaar worden gesteld. De obligatielening heeft een looptijd van 7 jaar tegen een rente van 5%. De campagne werd gevoerd met medewerking van Natuur&Milieu.
Crowdfunding campagnes
Wereldwijd groeit de belangstelling voor crowdfunding, ook in Nederland neemt het aantal campagnes duidelijk toe. Succesvolle Nederlandse voorbeelden zijn Snappcar (560K) , Hillblock (900K) , Kromkommer (40K), T-Rex (230 K) en WakaWaka (1 miljoen) . De campagne voor De Vegetarische Slager fabriek brak Nederlandse crowdfundingrecords en vestigde zich wereldwijd op de 39e plaats van de meest successvolle crowdfunding campagnes. Deelnemers aan de obligatiecampagne van De Vegetarische Slager zullen als grondlegger vermeld worden op de nieuwe fabriek die eind 2016 gereed zal zijn. Daarnaast krijgen de deelnemers 5% korting op hun aankopen bij De Vegetarische Slager. Het aanbod van het vegetarische merk lijkt goed aan te sluiten bij recente gezondheidsadviezen en het groeiend voedselbewustzijn onder Nederlandse consumenten.
Artist impression van de nieuwe fabriek
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Kromkommer
- ampagne
- T-Rex
- fabriek
- Natuur&Milieu
- WakaWaka
- veggy
- Hillblock
- crowdfunding
- Snappcar
- Jaap Korteweg
- WHO
- belangstelling
- De Vegetarische Slager
- Nederland
- carnivoor
- voedselbewustzijn
- PvdD
- vegetarisch
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing