Crowdfunding campagne de Vegetarische Slager in wereldwijde top-40
- Food-en-retail
- 16 nov 2015 @ 09:14
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkFood
- 16 nov 2015 @ 09:14
- Redactie Food en Retail
De obligatiecampagne van De Vegetarische Slager voor de bouw van een fabriek in Breda voor de productie van plantaardige vleesvervangers blijkt een van de meest succesvolle crowdfunding campagnes van Nederland. Binnen 3 weken werd een bedrag van €2.499.500,- opgehaald, de wettelijke limiet, waarmee de inschrijving voortijdig gesloten werd.
Oorspronkelijk stond de inschrijving voor de obligatiecampagne, die plaatsvond via MKB beurs NPEX, open tot 4 december, maar overweldigende belangstelling zorgde voor eerdere sluiting op 25 oktober. De obligaties zullen op maandag 16 november betaalbaar worden gesteld. De obligatielening heeft een looptijd van 7 jaar tegen een rente van 5%. De campagne werd gevoerd met medewerking van Natuur&Milieu.
Crowdfunding campagnes
Wereldwijd groeit de belangstelling voor crowdfunding, ook in Nederland neemt het aantal campagnes duidelijk toe. Succesvolle Nederlandse voorbeelden zijn Snappcar (560K) , Hillblock (900K) , Kromkommer (40K), T-Rex (230 K) en WakaWaka (1 miljoen) . De campagne voor De Vegetarische Slager fabriek brak Nederlandse crowdfundingrecords en vestigde zich wereldwijd op de 39e plaats van de meest successvolle crowdfunding campagnes. Deelnemers aan de obligatiecampagne van De Vegetarische Slager zullen als grondlegger vermeld worden op de nieuwe fabriek die eind 2016 gereed zal zijn. Daarnaast krijgen de deelnemers 5% korting op hun aankopen bij De Vegetarische Slager. Het aanbod van het vegetarische merk lijkt goed aan te sluiten bij recente gezondheidsadviezen en het groeiend voedselbewustzijn onder Nederlandse consumenten.
Artist impression van de nieuwe fabriek
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- carnivoor
- voedselbewustzijn
- T-Rex
- fabriek
- De Vegetarische Slager
- Nederland
- Snappcar
- veggy
- WHO
- PvdD
- Natuur&Milieu
- ampagne
- Kromkommer
- Hillblock
- Jaap Korteweg
- vegetarisch
- belangstelling
- WakaWaka
- crowdfunding
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers