Amazon gaat fysieke boekwinkels openen
- Food-en-retail
- 8 feb 2016 @ 09:00
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WinkelenMultichannel
- 8 feb 2016 @ 09:00
- Redactie Food en Retail
Online winkel Amazon.com gaat in de Verenigde Staten 300 tot 400 boekwinkels openen. Dat schrijft The Wall Street Journal. De eerste winkel in Seattle is al geopend. Daar worden de boeken verkocht die het op de site het meest populair zijn. Verder kunnen consumenten in de winkel e-readers en gadgets uitproberen. Een bijzondere ontwikkeling, vooral omdat Amazon verantwoordelijk is voor sluiting van vele boeknwinkels. Boeken waren 20 jaar geleden de eerste producten die Amazon online ging verkopen.
Medio januari kondigden Neckermann en Coolblue aan een reeks fysieke winkels te openen. Daarmee gaven ze de aftrap voor een nieuwe trend: van clicks naar bricks. Het tij lijkt te keren. Volgens Hans van Tellingen van Strabo is het een logische stap, omdat de logistieke kosten voor webwinkels uit de pan rijzen. Amazon en ook Zalando draaien verlies omdat ze én de goedkoopste willen zijn , last hebben van retourpercentages en de verzendkosten voor eigen rekening nemen. Een woordvoerster van Amazon liet weten dat het bedrijf geen commentaar geeft op 'geruchten en speculatie'. (Bron: Wallstreetjournal en De Volkskrant)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Betaalbare diamant centraal in nieuwe Zeeman-campagne
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Stephanie van Eerd van The Magnum Ice Cream Company: 'Omarmen...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K... 11-09-2025
- Kruidvat versterkt... 08-09-2025
- Fritz-kola introduceert Mischmasch... 08-09-2025
- Albert Heijn zet tech in tegen... 08-09-2025
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes