Febo gaat kroketten aan huis bezorgen - nieuwe methodes om afzet te vergroten
- Food-en-retail
- 30 aug 2016 @ 09:35
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Food
- 30 aug 2016 @ 09:35
- Redactie Food en Retail
De jubilerende snackketen Febo gaat patat, kroketten en andere snacks aan huis bezorgen in heel Amsterdam. Een 'geheime techniek' zorgt dat de frietsen niet slap of koud worden, belooft men. Tot voor kort leek het onmogelijk gefrituurde waar lekker op de plaats van bestemming te krijgen.
Een 'warmhoudsysteem' dat het merk importeert uit de V.S. biedt nu soelaas. Manager Rob Hogervorst in stadskrant Parool: 'In de tas van de bezorger zit een warmhoud-element dat werkt op basis van inductie, dat de patat en snacks goed warm houdt. Daarnaast heeft de tas een geheime techniek, waarmee vochthuishouding onder controle wordt gehouden. De patat is net zo krokant en vers als in de winkel. De snacks hebben we al goed onder controle, de kroketten houden het ook makkelijk een kwartiertje uit in de automatiek.'
Bijzonder Febo-team
In stadsdeel Noord wordt al een poos proefgedraaid. Dat gat zo goed dat men nu de rest van de stad wil gaan voorzien. Daarvoor wordt een aparte bezorgkeuken ingeschakeld, waarvan de eerste in Noord en nog circa zes verspreid over de rest van Amsterdam. Doel is de snackverkoop te vergroten. In Aalsmeer wordt daartoe geexperimenteerd met een Febo in een benzinestation, in Oostzaan volgt daartoe een Febo snack drive in (foto boven). Dagblad Metro publiceerde eerder een portret van dit bijzondere Febo-team op de Amsterdamse Amsteldijk en van het voorjaar dit stuk over 'Vet goeie shit, daar bij Febo #frituurlife'. Op platform Food&Retail van MT stond eind 2015 het stuk over Ron Blaauw, die in de chique PC Hooftstraat een pop up Febo opende. (PvWK, bronnen: Parool, MarketingTribune, Metro, Febo)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- snackverkoop
- kroketten
- krokant
- Amsterdam
- bezorgkeuken
- vet
- Ferdinand Bolstraat
- Aalsmee r
- experiment
- jubileum
- onder controle
- patat
- warmhoud-element
- friet
- bezorger
- Rob Hogervorst
- Febo
- food
- Parool
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen retailformule Allesz
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
- CBL reageert op verkiezingsuitslag: 'let op de...
- Magnum lanceert Hydro Ice, glow-in-the-dark
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste... 07-11-2025
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen... 07-11-2025
- [onderzoek] Jongeren willen wel... 06-11-2025
- Albert Heijn lanceert vernieuwde... 05-11-2025
- Brut172 opnieuw nummer een in Lekker04-11-2025
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




