Blokker introduceert Dolle Dagen

Blokker introduceert Dolle Dagen
  • Food-en-retail
  • 22 sep 2016 @ 15:04
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • WinkelenInnovatie

Blokker start met Dolle Dagen en stapt hiermee in het gat dat de Drie Dwaze Dagen en het Prijzencircus achter hebben gelaten. Tijdens Dolle Dagen zijn er speciaal ingekochte producten, extra aanbiedingen op topproducten en kortingen op productgroepen in de winkel én online. 'Dit is de grootste actie ooit bij Blokker met ruim 1.000 artikelen tegen scherpe prijzen.'

Uit onderzoek van Motivaction* blijkt dat ruim de helft van de Nederlanders die bekend zijn met de acties Drie Dwaze Dagen en het Prijzencircus, deze dagen mist. Van deze respondenten ziet maar liefst 61 procent graag dat Blokker een dergelijke actie gaat organiseren. Daartoe introduceert Blokker nu het spraakmakend prijsevenement Dolle Dagen. Het is de grootste actie ooit bij Blokker: meer dan 180 aanbiedingen, ruim 1.000 artikelen tegen de scherpste prijzen.

Retail is slim ondernemen en inspelen op de wensen van klanten en kansen in de markt, stelt Blokker. 'De eerste Dolle Dagen staan voor bijzonder assortiment, speciaal ingekocht. En we introduceren maar liefst 24 nieuwe merken. Vernieuwing staat bij Dolle Dagen voorop. Het onderzoek van Motivaction bewijst dat er behoefte is aan dit soort grote acties. Naast dat mensen het leuk vinden dat we dit organiseren, geeft 59 procent aan ook te komen. Blokker reageert daarmee snel op de veranderende marktomstandigheden. We verheugen ons dan ook op deze eerste Blokker editie van Dolle Dagen', aldus Robert Bohemen, directeur Formule & Marketing bij Blokker die hiervoor werkzaam was bij de Bijenkorf. Daar verdwenen de Dwaze Dagen juist omdat ze ongewenst een discount-indruk wekten.

Dolle Dagen bij Blokker
Dolle Dagen start op woensdag 28 september om 8.00 uur in alle Blokker-winkels en duurt tot en met woensdag 5 oktober. Alle Blokker-winkels in Nederland nemen deel aan de Dolle Dagen en de dolle aanbiedingen zijn verkrijgbaar in de winkels, de webshop én in de kiosk, het online bestelpunt in de winkel. Op zaterdag 1 oktober worden nieuwe producten toegevoegd aan het Dolle Dagen assortiment. Tijdens Dolle Dagen zijn er ruim 1.000 aanbiedingen van producten uit het populaire basisassortiment én van topmerken, waaronder Jamie Oliver, Joseph Joseph, Bodum, Philips, Remington, Royal Doulton, en Simple Human. Nieuwe merken die tijdens Dolle Dagen worden geïntroduceerd zijn o.a. Bialetti, Rösle en Sambonet. Branchevreemde producten zijn een leaseauto en de inhuur van schoonmaakhulp.Spraakmakende aanbiedingen zijn een Philips Espresso apparaat, BK pannenset en de NutriNinja blender. En speciaal voor Dolle Dagen is er de unieke knuffel Dollie, belooft het familiebedrijf. 'De speciale actieboekjes met aanbiedingen zijn op Blokker.nl te bekijken en worden ook in een oplage van 6 miljoen huis aan huis verspreid, zodat consumenten voorbereid hun slag kunnen slaan. Uit onderzoek blijkt namelijk dat 60%  actieboekjes gebruikt om zich te oriënteren op prijsevenementen. Vandaag start de campagne online en vanaf zaterdag 24 september zal deze ook op radio en tv verschijnen.'
Blokker Holding meldde eerder veranderingen om resultaten te verbeteren versneld te door zullen doorzetten, nadat het familiebedrijf in zwaar weer gekomen was. (PvWK)

* Het onderzoek is in september uitgezet door Motivaction onder representatieve steekproef van ruim 750 Nederlanders.

 

Credentials campagne

Verantwoordelijk bij Blokker: Robert Bohemen & Esther Spaans

Verantwoordelijk concept bij VBAT: Mark van Egmond & Thea Bakker

Verantwoordelijk bij KSM: Ward Enckhof & Kimmi Nguyen

Creatie: Linda Boonman & John Keijzer

Director of Photography: Linda Boonman

Productie: Ward Enckhof

Muziek: Stainless Sound

Geluid: Stainless Sound

 

Achtergrond over Blokker
Blokker is naar eigen zeggen toonaangevend in van je huis ‘een thuis’ maken. 'Het is dé omnichannel winkel die altijd dichtbij is met relevante en verrassende producten. Met een fijnmazig netwerk van winkels, een webshop blokker.nl, ruim 6.500 medewerkers en een breed assortiment, brengt Blokker onderscheidende merken en vernieuwende producten van kwaliteit tegen een goede prijs. Blokker biedt producten uit de categorieën Eten & Tafelen, Koken & Bakken, Schoonmaak & Huishoud, Opbergen & Organiseren, Elektrische Apparaten, Baden & Slapen, Cadeauartikelen en Woon & Sfeermakers. Daarnaast biedt Blokker altijd vernieuwende en seizoengebonden producten. Blokker is al sinds 1896 een vertrouwde naam in de winkelstraten van Nederland en maakt deel uit van Blokker Holding de grootste non-food retailer van Nederland op het gebied van huishoud, wonen en speelgoed.' Voor wie nog niet de exacte getallen uit haar/zijn hoofd kent: Blokker Holding heeft 10 winkelformules en ruim 2.400 winkels in acht landen. (bron: Blokker)

 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken