Koopmans is FNLI/GfK 'Merk van het Jaar 2016'

Koopmans is FNLI/GfK 'Merk van het Jaar 2016'
  • Food-en-retail
  • 14 okt 2016 @ 01:01
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodAwards

Koopmans is door de Nederlandse supermarktklant tot Merk van het Jaar 2016 verkozen. In een grootschalig consumentenonderzoek, uitgevoerd door GfK, scoorde Koopmans het hoogst op kwaliteit, innovatie en expressiviteit. Op de tweede plaats eindigde Bolletje, de winnaar van vorig jaar. Het merk Nutrilon werd derde. Mona won de Bijzondere Prestatie award, die dit jaar ging naar het merk met de sterkste online merkbeleving. De prijzen werden uitgereikt tijdens de Jaarbijeenkomst van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) in DeFabrique te Utrecht.

Geert-Jan Vorstenbosch, marketing manager Koopmans/Dr. Oetker: 'We hebben het afgelopen jaar met veel passie gewerkt aan een flinke reeks innovaties en een nieuwe merkcampagne die de warmte van bakken weet over te brengen. Wij zijn zeer positief verrast, bovenal omdat het echt een waardering is van de consument waar we uiteraard supertrots op zijn.' Bekijk hieronder de Koopmans commercial ‘Waar gebakken wordt’.

Danny van den Burg, Industry Lead Consumer Goods bij GfK: 'Koopmans stond de afgelopen jaren al steeds in de top 10 en is nu door een goede ontwikkeling van de merkkracht naar plaats 1 geklommen.'

Winnaars productcategorieën

Voorafgaand aan de bekendmaking van de ‘overall winnaar’ werden awards aan winnaars in zeven productcategorieën uitgereikt:

Alcoholische dranken: Grolsch
Non-alcoholische dranken (excl. zuivel): Pickwick
Zoetwaren, snacks, ontbijtproducten, brood en banket: Bolletje
Kruidenierswaren overig: Koopmans
Zuivel, geelvetten en sojaproducten: Mona
Vers, salades, diepvries en verpakte groenten:  Johma
Persoonlijke verzorging en schoonmaak: Pampers

Mona merk met hoogste online merkbeleving
Een extra award was gereserveerd voor een bijzondere prestatie, namelijk het merk dat het afgelopen jaar het hoogst op ‘online merkbeleving’ scoorde. Deze award ging naar Mona. Dit merk scoorde het hoogst op het creëren van positieve en betekenisvolle online ervaringen bij de shopper. Milka bezette de tweede plaats in deze categorie, Nivea werd derde.

 
  De trotse winnaars op het podium in de Fabrique

Over Merk van het Jaar
De FNLI reikt in samenwerking met GfK en Distrifood de Merk van het Jaar awards uit om de waardering van de Nederlandse supermarktklant tot uitdrukking te brengen. Naast de absoluut hoogste score voor gemeten merkkracht, wordt ook de merkkrachtontwikkeling ten opzichte van 2015 meegenomen in de eindscores. De titel Merk van het Jaar is daarmee volgens de initiatoren een beloning voor zowel de korte als de lange termijn-prestaties.
(PvWK)



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken