Onderzoek Salesforce: 77 procent consumenten vermijdt winkels rond de feestdagen
- Food-en-retail
- 23 nov 2016 @ 14:50
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Winkelen
- 23 nov 2016 @ 14:50
- Redactie Food en Retail
Recent onderzoek naar shop-gedrag rond de feestdagen, wijst uit dat 77 procent van de consumenten winkels vermijdt rond de feestdagen. Het onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van Salesforce, onder 4000 volwassenen. Opmerkelijk is bovendien dat de voorkeur voor shoppen op de mobiele telefoon voor het eerst de voorkeur heeft boven winkelen via vaste computers en tablets. De nieuwe rapporten – ‘2016 Connected Shoppers Report’ en ‘Q3 2016 Shopping Index’ – beogen wereldwijd de actuele opvattingen, gewoonten en het gedrag van de huidige shoppers te verkennen.
Joris Schoonis, vice president Sales Northern Europe - Marketing Cloud bij Salesforce, ziet in het onderzoek naar koopgedrag in de aanloop naar de feestdagen de bevestiging dat koopgedrag door consumenten steeds digitaler wordt. 'De resultaten zijn geheel in lijn met wat ik zie bij de voortrekkers van geautomatiseerde marketing. Het zijn succesvolle bedrijven, omdat ze heel precies kijken welke data ze voor welke consument gebruiken. Hierdoor zijn hun aanbiedingen en service persoonlijker én relevanter, en dat weet de klant te waarderen. Hij krijgt ook nog eens verschillende mogelijkheden aangeboden om zijn aankopen te doen, zoals via zijn mobiele telefoon. Dankzij de nieuwste technologie is het niet langer nodig de Sinterklaas- en kerstdrukte op te zoeken. Steeds meer bedrijven zorgen ervoor dat je vanaf iedere plek, wanneer het jou uitkomt, je inkopen kunt doen. Die ontwikkeling is onomkeerbaar.'
(bron: Salesforce)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- gedrag
- Marketing Cloud
- Q3 2016 Shopping Index
- opvattingen
- shop-gedrag
- Salesforce
- 2016 Connected Shoppers Report
- Salesforce
- shoppers
- tablets
- vermijden
- gewoonten
- winkelen
- onderzoek
- consument
- Sales Northern Europe
- winkel
- vaste computer
- Joris Schoonis
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing