Onderzoek Salesforce: 77 procent consumenten vermijdt winkels rond de feestdagen

  • Food-en-retail
  • 23 nov 2016 @ 14:50
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Winkelen

Recent onderzoek naar shop-gedrag rond de feestdagen, wijst uit dat 77 procent van de consumenten winkels vermijdt rond de feestdagen. Het onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van Salesforce, onder 4000 volwassenen. Opmerkelijk is bovendien dat de voorkeur voor shoppen op de mobiele telefoon voor het eerst de voorkeur heeft boven winkelen via vaste computers en tablets. De nieuwe rapporten – ‘2016 Connected Shoppers Report’ en ‘Q3 2016 Shopping Index’ – beogen wereldwijd de actuele opvattingen, gewoonten en het gedrag van de huidige shoppers te verkennen.

Joris Schoonis, vice president Sales Northern Europe - Marketing Cloud bij Salesforce, ziet in het onderzoek naar koopgedrag in de aanloop naar de feestdagen de bevestiging dat koopgedrag door consumenten steeds digitaler wordt. 'De resultaten zijn geheel in lijn met wat ik zie bij de voortrekkers van geautomatiseerde marketing. Het zijn succesvolle bedrijven, omdat ze heel precies kijken welke data ze voor welke consument gebruiken. Hierdoor zijn hun aanbiedingen en service persoonlijker én relevanter, en dat weet de klant te waarderen. Hij krijgt ook nog eens verschillende mogelijkheden aangeboden om zijn aankopen te doen, zoals via zijn mobiele telefoon. Dankzij de nieuwste technologie is het niet langer nodig de Sinterklaas- en kerstdrukte op te zoeken. Steeds meer bedrijven zorgen ervoor dat je vanaf iedere plek, wanneer het jou uitkomt, je inkopen kunt doen. Die ontwikkeling is onomkeerbaar.'
(bron: Salesforce)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken