Onderzoek Salesforce: 77 procent consumenten vermijdt winkels rond de feestdagen
- Food-en-retail
- 23 nov 2016 @ 14:50
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Winkelen
- 23 nov 2016 @ 14:50
- Redactie Food en Retail
Recent onderzoek naar shop-gedrag rond de feestdagen, wijst uit dat 77 procent van de consumenten winkels vermijdt rond de feestdagen. Het onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van Salesforce, onder 4000 volwassenen. Opmerkelijk is bovendien dat de voorkeur voor shoppen op de mobiele telefoon voor het eerst de voorkeur heeft boven winkelen via vaste computers en tablets. De nieuwe rapporten – ‘2016 Connected Shoppers Report’ en ‘Q3 2016 Shopping Index’ – beogen wereldwijd de actuele opvattingen, gewoonten en het gedrag van de huidige shoppers te verkennen.
Joris Schoonis, vice president Sales Northern Europe - Marketing Cloud bij Salesforce, ziet in het onderzoek naar koopgedrag in de aanloop naar de feestdagen de bevestiging dat koopgedrag door consumenten steeds digitaler wordt. 'De resultaten zijn geheel in lijn met wat ik zie bij de voortrekkers van geautomatiseerde marketing. Het zijn succesvolle bedrijven, omdat ze heel precies kijken welke data ze voor welke consument gebruiken. Hierdoor zijn hun aanbiedingen en service persoonlijker én relevanter, en dat weet de klant te waarderen. Hij krijgt ook nog eens verschillende mogelijkheden aangeboden om zijn aankopen te doen, zoals via zijn mobiele telefoon. Dankzij de nieuwste technologie is het niet langer nodig de Sinterklaas- en kerstdrukte op te zoeken. Steeds meer bedrijven zorgen ervoor dat je vanaf iedere plek, wanneer het jou uitkomt, je inkopen kunt doen. Die ontwikkeling is onomkeerbaar.'
(bron: Salesforce)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- 2016 Connected Shoppers Report
- shop-gedrag
- vaste computer
- Joris Schoonis
- opvattingen
- winkel
- gewoonten
- vermijden
- consument
- Salesforce
- Marketing Cloud
- winkelen
- Sales Northern Europe
- gedrag
- onderzoek
- Q3 2016 Shopping Index
- shoppers
- tablets
- Salesforce
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Chocoladeletter D van Dieuwertje uitverkocht na actie voor KWF
- Achtste editie Nationale Week Zonder Vlees en Zuivel van start
- Tango transformeert tankstations tot moderne ontmoetingsplekken
- [marketeer 221] Lennart van Bolderick (Boldwool): 'De...
- Nespresso en Oatly introduceren koffiecapsules voor havermelk
- Anders Hagh, CEO Salling Group: 'Wij maken het makkelijker om...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Just Eat Takeaway gaat... 14-03-2025
- Ekoplaza uitgeroepen tot meest... 14-03-2025
- Dr. Oetker lanceert exclusief... 14-03-2025
- [marketeer 221] Lennart van... 14-03-2025
- Supermarktprijzen niet langer... 13-03-2025
- Culinaire historische insights op... 13-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center