Onderzoek Salesforce: 77 procent consumenten vermijdt winkels rond de feestdagen
- Food-en-retail
- 23 nov 2016 @ 14:50
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Winkelen
- 23 nov 2016 @ 14:50
- Redactie Food en Retail
Recent onderzoek naar shop-gedrag rond de feestdagen, wijst uit dat 77 procent van de consumenten winkels vermijdt rond de feestdagen. Het onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van Salesforce, onder 4000 volwassenen. Opmerkelijk is bovendien dat de voorkeur voor shoppen op de mobiele telefoon voor het eerst de voorkeur heeft boven winkelen via vaste computers en tablets. De nieuwe rapporten – ‘2016 Connected Shoppers Report’ en ‘Q3 2016 Shopping Index’ – beogen wereldwijd de actuele opvattingen, gewoonten en het gedrag van de huidige shoppers te verkennen.
Joris Schoonis, vice president Sales Northern Europe - Marketing Cloud bij Salesforce, ziet in het onderzoek naar koopgedrag in de aanloop naar de feestdagen de bevestiging dat koopgedrag door consumenten steeds digitaler wordt. 'De resultaten zijn geheel in lijn met wat ik zie bij de voortrekkers van geautomatiseerde marketing. Het zijn succesvolle bedrijven, omdat ze heel precies kijken welke data ze voor welke consument gebruiken. Hierdoor zijn hun aanbiedingen en service persoonlijker én relevanter, en dat weet de klant te waarderen. Hij krijgt ook nog eens verschillende mogelijkheden aangeboden om zijn aankopen te doen, zoals via zijn mobiele telefoon. Dankzij de nieuwste technologie is het niet langer nodig de Sinterklaas- en kerstdrukte op te zoeken. Steeds meer bedrijven zorgen ervoor dat je vanaf iedere plek, wanneer het jou uitkomt, je inkopen kunt doen. Die ontwikkeling is onomkeerbaar.'
(bron: Salesforce)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- shop-gedrag
- Q3 2016 Shopping Index
- gewoonten
- Salesforce
- Sales Northern Europe
- 2016 Connected Shoppers Report
- gedrag
- consument
- Salesforce
- Joris Schoonis
- vermijden
- winkelen
- vaste computer
- opvattingen
- onderzoek
- tablets
- shoppers
- Marketing Cloud
- winkel
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Betaalbare diamant centraal in nieuwe Zeeman-campagne
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Stephanie van Eerd van The Magnum Ice Cream Company: 'Omarmen...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K... 11-09-2025
- Kruidvat versterkt... 08-09-2025
- Fritz-kola introduceert Mischmasch... 08-09-2025
- Albert Heijn zet tech in tegen... 08-09-2025
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes