Hema stopt jongens- en meisjeskleding - genderneutraal is king
- Food-en-retail
- 20 sep 2017 @ 15:24
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WinkelenTrendsMarketing
- 20 sep 2017 @ 15:24
- Redactie Food en Retail
Nadat de NS al als eerste opzien baarde met genderneutrale WC's, gaat nu ook Hema voor aanbod zonder gender. Vanaf december dit jaar verdwijnen alle geslachtsaanduidingen van kinderkleding. Het trendy Britse warenhuis John Lewis ging Hema voor en haalde begin deze maand al de labels met 'jongen' en 'meisje' van de kinderkleding in het eigen assortiment. Wie volgt? Wat te doen met de beroemde Hema Jip en Janneke-prints? En heeft de ridder-, piraten- of prinsessen- kledingstijl nog toekomst?
Volgens de Hema kreeg het merk steeds meer verzoeken van jonge klanten om het kledingaanbod genderneutraler te maken. 'Een 10-jarig meisje vroeg de winkelketen twee jaar geleden op Facebook om stoerder meisjesondergoed, omdat de eeuwige roze hartjes haar tegenstonden', meldt de Volkskrant. Inkoopdirecteur Trevor Perren zegt tegen de krant dat er daarom ook meer variatie komt in het assortiment.
Geslachtloos kleden
Bij 300 van de 700 filialen van Hema heet de kinderkledingafdeling inmiddels heel neutraal 'Kids'. Voor prinsessenjurken en piratenkleren wijk je voortaan uit naar de feestwinkel, naar Zara of H&M. Kinderen van hipsters, wier ouders zich al graag genderloos in jurken hijsen en met knotjes uitdossen, krijgen qua collectie straks een gouden toekomst in de Hema. Wat de toekomst van de Fiep Westerdorp-legacy bij de Hema is, blijft nog even een verrassing.
(PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Zara
- geslacht
- gender
- Trevor Perren
- jongens
- H&M
- kind
- piraten
- Hema
- neutraal
- genderloos
- Jip
- Janneke
- hipsters
- Kids
- meisjes
- feestwinkel
- prinsessenjurken
- kleren
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel merk Let’s Go Mobile
- Eerste Statiegeld Retourshops open in Rotterdam en Amsterdam
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Magnum breidt uit met utopia-smaken 09-05-2025
- Kookboek Porsche viert Nederlands... 09-05-2025
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
- Desperados zoekt 'Head of Latin vibe'07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management