Erotisch kookboek Let's Missbehave op tijd voor verlanglijstjes
- Food-en-retail
- 15 nov 2019 @ 09:05
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CreatieFoodMarketing
- 15 nov 2019 @ 09:05
- Peter van Woensel Kooy
Het boek 'Let’s Missbehave: Where Food Meets Pleasure' is uit: een jarenlange droom van bedenker Carlijne van Popering. Ooit begonnen als een gesprek tussen twee vriendinnen die zich afvroegen waarom relaties stuk lopen, nu is er hun zinneprikkelende kookboek.
Met twintig erotische verhalen, recepten van haarzelf, van professionele chefs en met verleidelijke fotografie brengt Carlijne mensen dichter bij elkaar. De toonzetting is respectvol, met humor, spannend en niet te soft. Elk beeld en woord is volgens haar bedoeld om te verleiden en op te winden, om over te fantaseren, om zelf in te vullen en om mensen te verbinden.
Proeven, zien en voelen
Let’s Missbehave: Where Food Meets Pleasure heeft een hoog visueel gehalte. De fotografie van Jan Bartelsman en Marinke Davelaar wakkert de honger op alle vlakken aan. Tien recepten bij de teasende verhalen zijn bijdragen van chefs van bijzondere restaurants die net als Carlijne geloven in dit concept. Het uiteindelijke doel is verbinden, zonder hoogdravend te zijn. Verbinden met verhalen en gerechten waar iedereen zich mee kan identificeren.
Carlijne van Popering: 'Erotiek en eten zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden, omdat beide onze zintuigen prikkelen. De een staat in de keuken en de ander duikt in de verhalen. Samen de spanning opbouwen, opgewonden raken door de verhalen terwijl de geuren van de gerechten ons tegemoet komen. Terug naar seks en sensualiteit. We gaan weer voelen, praten, lachen, verleiden en spelen.'
Hoe het ooit begon
Een aantal jaar geleden zat Carlijne met een vriendin in de sauna. Beiden kwam net uit een gebroken relatie en vroegen zich af waar het toch misging. Waarom worden de seks en de intimiteit na verloop van tijd minder? Waarom communiceer je als koppel niet over seks, wat je wel of niet fijn vindt, of over je fantasieën? Of beter gezegd: waarom durven we daar niet over te praten? Waarom gaan we ervan uit dat het wel goed komt? En toen kwam de hamvraag: wat kan ik doen om te helpen? Zo kwam Carlijne op het idee om dit boek te schrijven. Er gingen meerdere jaren overheen. Jaren waarin haar vriendin de strijd tegen longkanker verloor. Jaren waarin Carlijne zelf het gevecht aan moest met borstkanker, en dit ook won. 'Nooit vergat ik het gesprek in de sauna, de wens om mensen te helpen om die sensualiteit in hun relatie terug te vinden. Een wens die uitkomt met het verschijnen van mijn eerste boek: Let’s Missbehave: Where Food Meets Pleasure', aldus Van Popering.
Wordt vervolgd
In het kerstnummer van MarketingTribune print (MT21-'19, 10 dec. op de mat) staan zes beelden uit het nieuwe kookboek, die de auteur van extra informatie voorziet.
(PvWK)
Voor boekhandels is Let’s Missbehave: Where Food Meets Pleasure verkrijgbaar via Centraal Boekhuis onder ISBN/EAN 9789090323626 (Nederlands) en ISBN/EAN 9789090324579 (Engels). Online is het boek verkrijgbaar via www.letsmissbehave.com en Bol.com.
Drie beelden uit het besproken boek. Fotografen: Marinke Davelaar en Jan Bartelsman
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- genieten
- kookboek
- Carlijne van Popering
- vriendinnen
- Let’s Missbehave
- recept
- prikkelen
- voedsel
- Where Food Meets Pleasure
- marketing
- lust
- kok
- verleiding
- kookboek
- erotisch
- intuigen
- erotiek
- erotica
- gezond
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Hema meldt opnieuw stijging omzet en winst
- Rhandy Biemans van Lu: 'Het is belangrijk dat ik een grote...
- [onderzoek] Plantbased in vleesschap Lidl doen verkopen stijgen
- [column] Ontkoking
- Albert Heijn lanceert online omgeving voor gezonde leefstijl
- [branded content] Dare To Drink Different: ‘We zijn elke dag...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- HelloFresh en Efteling maken koken... 29-05-2024
- Onderzoek Adyen 1 op de drie... 29-05-2024
- Jumbo-ceo Ton van Veen werkt nieuwe... 28-05-2024
- Klepper en Klepper introduceert drop... 27-05-2024
- Hema meldt opnieuw stijging omzet en... 24-05-2024
- [onderzoek] Plantbased in vleesschap... 23-05-2024
MarketingTribune Events
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing