Tony’s Chocolonely neemt Belgische chocoladefabriek over
- Food-en-retail
- 28 apr 2021 @ 06:36
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - ZakelijkFood
- 28 apr 2021 @ 06:36
- Peter van Woensel Kooy
De Amsterdamse chocolamakers van Tony’s Chocolonely nemen een chocoladefabriek in Vlaanderen over. De plannen om een Willy Wonka-chocopretpark te bouwen in Zaandam zijn nog steeds actueel.
De 'plant' van het bedrijf Althaea-De Laet International werkte al vanaf de start van Tony samen met de Amsterdammers. Door een gebrek aan opvolgers werd het Vlaamse familiebedrijf recentelijk ter overname aangeboden. Vijftien jaar geleden maakte de fabriek al de eerste repen voor Tony’s Chocolonely. We zijn heel erg enthousiast dat we deze overname bekend kunnen maken', zegt zegt operationeel directeur Anne-Wil Dijkstra in Het Parool. Eerdere plannen voor het bouwen van een Willy Wonka’achtige fabriek in combinatie met een pretpark in Zaandam, zijn met deze overname niet ineens van de baan, benadrukt Dijkstra. 'Het Tony’s Chocolonely Chocolate Circus zal de komende jaren worden gebouwd.' Lees hier verder.
Wereldwijde impact
Tony’s Chocolonely werd in 2006 opgericht door journalist Teun van de Keuken in het programma Keuringsdienst van Waarde. Henk Jan Beltman (foto boven) leidt Tony’s Chocolonely sinds 2010 en nam in 2011 een meerderheidsbelang. Hij wil dat het bedrijf uitgroeit tot een grote, wereldwijd opererende chocoladeproducent, om zo de impact te vergroten.
(PvWK, foto: LVB / Ziggo)
Lees ook: Tony's Chocolonely verweert zich tegen aantijgingen,
En: Tony's Chocolonely maakt cacao-cartoons van Twix, Toblerone, Ferrero Rocher en Kitkat
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- cacao
- Henk Jan Beltman
- Keuringsdienst van Waarde
- Tony’s Chocolonely
- journalist
- Teun van de Keuken
- Anne-Wil Dijkstra
- Zaandam
- Tony’s Chocolonely
- Willy Wonka
- programma
- Althaea-De Laet
- impact
- Tony’s Chocolonely Chocolate Circus
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [column] Battle of the smartphones
- Kleine campagne Heinz tegen groot probleem
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt winkeldiefstal onder...
- Dennis van de Sande van Royal Swinkels: 'Mark Ritson's...
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Subways Royal Submarines duiken weer... 25-04-2024
- Hema springt in op rookworstgerucht25-04-2024
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing