Tony’s Chocolonely neemt Belgische chocoladefabriek over

Tony’s Chocolonely neemt Belgische chocoladefabriek over
  • Food-en-retail
  • 28 apr 2021 @ 06:36
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • ZakelijkFood

De Amsterdamse chocolamakers van Tony’s Chocolonely nemen een chocoladefabriek in Vlaanderen over. De plannen om een Willy Wonka-chocopretpark te bouwen in Zaandam zijn nog steeds actueel.

De 'plant' van het bedrijf Althaea-De Laet International werkte al vanaf de start van Tony samen met de Amsterdammers. Door een gebrek aan opvolgers werd het Vlaamse familiebedrijf recentelijk ter overname aangeboden. Vijftien jaar geleden maakte de fabriek al de eerste repen voor Tony’s Chocolonely. We zijn heel erg enthousiast dat we deze overname bekend kunnen maken', zegt zegt operationeel directeur Anne-Wil Dijkstra in Het Parool. Eerdere plannen voor het bouwen van een Willy Wonka’achtige fabriek in combinatie met een pretpark in Zaandam, zijn met deze overname niet ineens van de baan, benadrukt Dijkstra. 'Het Tony’s Chocolonely Chocolate Circus zal de komende jaren worden gebouwd.' Lees hier verder.

Wereldwijde impact
Tony’s Chocolonely werd in 2006 opgericht door journalist Teun van de Keuken in het programma Keuringsdienst van Waarde. Henk Jan Beltman (foto boven) leidt Tony’s Chocolonely sinds 2010 en nam in 2011 een meerderheidsbelang. Hij wil dat het bedrijf uitgroeit tot een grote, wereldwijd opererende chocoladeproducent, om zo de impact te vergroten.
(PvWK, foto: LVB / Ziggo)

 

Lees ook: Tony's Chocolonely verweert zich tegen aantijgingen,
En: Tony's Chocolonely maakt cacao-cartoons van Twix, Toblerone, Ferrero Rocher en Kitkat

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken