'Bij McDonald's ontstaan vriendschappen voor het leven'

'Bij McDonald's ontstaan vriendschappen voor het leven'
  • Food-en-retail
  • 17 mei 2021 @ 15:36
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodDoelgroepenPersonalia

Werken bij McDonald’s betekent niet alleen het leren van nieuwe skills maar ook veel fun met collega’s. In een nieuwe campagne laat McDonald’s Crewleden zelf vertellen over de mooie vriendschappen die ontstaan op de werkvloer en hoe medewerkers elkaar steunen.

De 'Crew van McDonald’s' is er namelijk niet alleen voor de gasten. Ze zijn er ook voor elkaar, stelt het restaurantmerk. 'En in deze lastige tijd, meer dan ooit. De 19.000 medewerkers steunen elkaar, hebben lol met elkaar en stimuleren elkaar.'

De Crewleden (gespeld met hoofdletter, red.) van diverse restaurantteams krijgen in de nieuwe 'Crew over de leukste Crew'- campagne een podium om hun waardering voor elkaar uit te spreken. Driekwart van de McDonald’s Crewleden zou hun baan aanbevelen aan een ander. Daarnaast blijkt uit onderzoek dat bedrijfsdynamiek één van de belangrijkste speerpunten is om ergens te gaan werken. Twee derde van de werkzoekenden wil alles weten over de bedrijfscultuur, die blijkt een van de belangrijkste criteria bij het zoeken naar een nieuwe baan. Maar hoe kom je iets te weten over de bedrijfscultuur, als je er nog niet werkt? Precies: door de verhalen van de werknemers.

'Werken bij McDonald’s is leuk voor nu en goed voor later', zegt Ineke Jeuster, Director People bij McDonald’s Nederland. 'Ik vind het bijzonder om te zien hoeveel vriendschappen voor het leven er ontstaan in onze restaurants. Zeker in deze coronatijd vinden onze collega’s het heel fijn om hun vrienden veel te kunnen zien. De restaurantvloer is niet alleen een plek waar hard gewerkt wordt, maar ook een plek waar collega’s steun bij elkaar vinden. Daarbij hebben onze collega’s ook nog eens heel veel lol met elkaar en dat zie je terug in de video’s, de fun spat ervan af. Dat maakt dat driekwart van onze collega’s zegt een baan bij McDonald’s aan te raden, daar zijn we heel trots op. Met deze campagne willen we laten zien hoe leuk werken bij McDonald’s is, ook aan toekomstige collega’s die  zeer welkom zijn om onze gasten good times te serveren als we weer volledig open kunnen.
(PvWK)


De video van de 'Crew over de leukste Crew' campagne is hieronder te bekijken

 

Over McDonald’s Nederland
'Wekelijks biedt McDonald’s Nederland aan bijna 3,2 miljoen gasten op ieder moment van de dag een positief moment. Met gevarieerde keuzes en versbereide, iconische producten die door ruim 19.000 medewerkers met zorg worden bereid. De gezondheid en veiligheid van gasten en werknemers hebben de hoogste prioriteit. In Nederland heeft McDonald’s 254 restaurants. Het streven naar kwaliteit en beleving staat centraal in alle facetten van de bedrijfsvoering, evenals het inzetten van haar schaalgrootte om te verduurzamen en een positieve bijdrage te leveren aan de maatschappij. '

(bron: McDonald's)



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken