[onderzoek] Bezorgafspraken worden nog vaak gemist

[onderzoek] Bezorgafspraken worden nog vaak gemist
  • Food-en-retail
  • 25 aug 2021 @ 08:45
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • DistributieMarketing

Ruim een kwart van de bestellingen komt niet op het afgesproken tijdstip. Veertien procent van de pakketten wordt niet op de juiste dag bezorgd, blijkt uit grootschalig onderzoek van Multiscope (n=3.100).

Afgesproken bezorgdagen- en tijden worden regelmatig gemist. Ruim een kwart van de bestellingen komt niet op het afgesproken tijdstip, wijst grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 3.100 Nederlanders uit. 'Gemiddeld gezien wordt 14 procent van de pakketten dus niet op de juiste dag bezorgd. Opvallend is dat eigen bezorgdiensten van retailers het vaakst de afgesproken bezorgdag nakomen. 95 procent van de pakketten door bezorgdiensten van winkels zoals Coolblue of Albert Heijn wordt op de juiste dag bezorgd.'

Punctualiteit kan beter
Volgens Multiscope wordt gemiddeld ruim een kwart van pakketten niet op tijd bezorgd. Grote bezorgdiensten als PostNL (14 procent) en DHL (15 procent) scoren wel beter dan het gemiddelde. Ook hier doen de eigen bezorgdiensten van winkels het beter dan de koeriersbedrijven. Zij komen in 6 procent van de gevallen niet op de afgesproken tijd.
(PvWK, bron: Twinkle, beeld: Rodnae Productions / Pexels)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken