[onderzoek] Bezorgafspraken worden nog vaak gemist
- Food-en-retail
- 25 aug 2021 @ 08:45
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - DistributieMarketing
- 25 aug 2021 @ 08:45
- Peter van Woensel Kooy
Ruim een kwart van de bestellingen komt niet op het afgesproken tijdstip. Veertien procent van de pakketten wordt niet op de juiste dag bezorgd, blijkt uit grootschalig onderzoek van Multiscope (n=3.100).
Afgesproken bezorgdagen- en tijden worden regelmatig gemist. Ruim een kwart van de bestellingen komt niet op het afgesproken tijdstip, wijst grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 3.100 Nederlanders uit. 'Gemiddeld gezien wordt 14 procent van de pakketten dus niet op de juiste dag bezorgd. Opvallend is dat eigen bezorgdiensten van retailers het vaakst de afgesproken bezorgdag nakomen. 95 procent van de pakketten door bezorgdiensten van winkels zoals Coolblue of Albert Heijn wordt op de juiste dag bezorgd.'
Punctualiteit kan beter
Volgens Multiscope wordt gemiddeld ruim een kwart van pakketten niet op tijd bezorgd. Grote bezorgdiensten als PostNL (14 procent) en DHL (15 procent) scoren wel beter dan het gemiddelde. Ook hier doen de eigen bezorgdiensten van winkels het beter dan de koeriersbedrijven. Zij komen in 6 procent van de gevallen niet op de afgesproken tijd.
(PvWK, bron: Twinkle, beeld: Rodnae Productions / Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- pakje
- distributie
- afgesproken tijdstip
- bestellingen
- onderzoek
- Multiscope
- koerier
- thuisbezorgd
- punctualiteit
- DHL
- PostNL
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing