KFC lanceert Food Donation Program

KFC lanceert Food Donation Program
  • Food-en-retail
  • 7 sep 2021 @ 10:10
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

KFC lanceert - in de Verspillingsvrije Week - het KFC Food Donation Program: een blijvend initiatief waarmee overgebleven kip uit KFC-restaurants aan het Leger des Heils wordt gedoneerd.

Op deze manier wordt voedselverspilling teruggedrongen en komt de kip terecht op een plek waar mensen dat goed kunnen gebruiken.

Met het Food Donation Program zet de fastfoodketen naar eigen zeggen ‘een nieuwe stap in zijn duurzaamheidsbeleid.’

In de restaurants van KFC wordt elke dag verse kip bereid. Kip die over is, gaat voortaan rechtstreeks naar het Leger des Heils, waar het wordt verwerkt in diverse maaltijden. Logistiek partner HAVI brengt de kip naar de verschillende locaties en zorgt ervoor dat de kwaliteit van de kip gewaarborgd blijft. Het Food Donation Program gaat van start in de Verspillingsvrije Week van de stichting Samen Tegen Voedselverspilling - waarvan KFC partner is.

Kapitein Harm Slomp van het Leger des Heils: ‘Het is geweldig dat wij via een veilig en verantwoord programma onze maaltijden kunnen verrijken met de kipproducten van KFC. Een mooie invulling van maatschappelijk verantwoord ondernemen: goed in de strijd tegen voedselverspilling en onze deelnemers eten er heerlijk van.’

Duurzaamheid

Wereldwijd werkt de fastfoodketen er hard aan om een positieve bijdrage te leveren aan mens en milieu. Eerder verbond KFC zich als eerste fastfoodketen aan de Better Chicken Commitment, een verdrag tussen bedrijven in de voedselproductie om het welzijn van kippen te verbeteren. Daarnaast wil KFC dat in 2025 alle plastic verpakkingsmaterialen kunnen worden teruggewonnen of kunnen worden hergebruikt in de restaurants.

 

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken