KFC lanceert Food Donation Program
- Food-en-retail
- 7 sep 2021 @ 10:10
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 7 sep 2021 @ 10:10
- Sjaak Hoogkamer
KFC lanceert - in de Verspillingsvrije Week - het KFC Food Donation Program: een blijvend initiatief waarmee overgebleven kip uit KFC-restaurants aan het Leger des Heils wordt gedoneerd.
Op deze manier wordt voedselverspilling teruggedrongen en komt de kip terecht op een plek waar mensen dat goed kunnen gebruiken.
Met het Food Donation Program zet de fastfoodketen naar eigen zeggen ‘een nieuwe stap in zijn duurzaamheidsbeleid.’
In de restaurants van KFC wordt elke dag verse kip bereid. Kip die over is, gaat voortaan rechtstreeks naar het Leger des Heils, waar het wordt verwerkt in diverse maaltijden. Logistiek partner HAVI brengt de kip naar de verschillende locaties en zorgt ervoor dat de kwaliteit van de kip gewaarborgd blijft. Het Food Donation Program gaat van start in de Verspillingsvrije Week van de stichting Samen Tegen Voedselverspilling - waarvan KFC partner is.
Kapitein Harm Slomp van het Leger des Heils: ‘Het is geweldig dat wij via een veilig en verantwoord programma onze maaltijden kunnen verrijken met de kipproducten van KFC. Een mooie invulling van maatschappelijk verantwoord ondernemen: goed in de strijd tegen voedselverspilling en onze deelnemers eten er heerlijk van.’
Duurzaamheid
Wereldwijd werkt de fastfoodketen er hard aan om een positieve bijdrage te leveren aan mens en milieu. Eerder verbond KFC zich als eerste fastfoodketen aan de Better Chicken Commitment, een verdrag tussen bedrijven in de voedselproductie om het welzijn van kippen te verbeteren. Daarnaast wil KFC dat in 2025 alle plastic verpakkingsmaterialen kunnen worden teruggewonnen of kunnen worden hergebruikt in de restaurants.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing