Philips respecteert in campagne keuze lichaamsbeharing
- Food-en-retail
- 28 feb 2023 @ 10:06
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 28 feb 2023 @ 10:06
- Sjaak Hoogkamer
Philips heeft met Dept een door en voor vrouwen ontwikkelde campagne gelanceerd voor het Lumea IPL-apparaat voor ontharing. In deze campagne spelen consumenten de hoofdrol en wordt iedereen aangemoedigd zich prettig te voelen in hun eigen lichaam.
Philips is naar eigen zeggen ‘expert in de ontharingsapparatuur.’ Om relevant te blijven en hun doelgroep te blijven aanspreken, moet het merk het gesprek over lichaamsbeharing op een manier voeren die bij de huidige cultureel-maatschappelijke waarden past.
Philips en Dept geven naar eigen zeggen het woord aan echte vrouwen en laten ze hun eigen verhaal vertellen. ‘Met deze campagne gemaakt door en voor vrouwen, stelt Philips een voorbeeld voor andere mainstreammerken,’ aldus Minesh Parbat, creation lead beauty bij Philips. ‘Het team van Dept luisterde naar consumenten en nam de complexe sociale relatie met lichaamshaar onder de loep. Door de persoonlijke verhalen van consumenten te combineren met de merkvideo, creëerden ze een positieve, relevante campagne met een groot bereik.’
In de campagne laat Philips de keuze om lichaamshaar te verwijderen, of juist niet, over aan de individuen zelf.
De video’s bevatten volgens Philips beelden die door de vrouwen zelf in hun eigen huis zijn gemaakt, waardoor het oprecht en persoonlijk wordt. Om het karakter van elk verhaal nog meer kracht bij te zetten, werden vrouwelijke illustratoren aangehaakt om de verhalen op een onderscheidende manier tot leven te brengen.
Rita Kucinskaite, senior creative bij Dept: ‘We bleven bewust weg van het oude vrouwelijke stereotype van roze badkamers en glanzend gladde benen. In plaats daarvan hebben we vier echte Lumea-gebruikers gevraagd om zichzelf in hun eigen huis te filmen. Zo bepaalde niemand hun perspectief over lichaamshaar behalve zijzelf.’
Credits
Dept
Account: Bart Sweere, Jessica Otero Ely, Ayaan Nour
Project managers: Nadine Werner, Kristian Tankina
Strategist: Maeve van Ettekoven,
Strategy Director: Martin Wong
Creatives: Rita Kucinskaite, Ana Rangel, Guylou Werner, Lisa Kapan, Danique de Bies,
Creative Director: João Inácio
Designers: Patricia Loman, Sander van Lit
(post)Producers: Veronique Beumer, Friso de Ronden, Marcel Ossendrijver
Philips
Creation Lead: Minesh Prabat
Project Manager: Diana Kraa
Producer: Darden Longenecker
Production:
Production Company: Wenneker
Producer: Robin Mak
Executive producer: Robert Verbene
Directors: Mikki Sindhunata and Rocio Crudo
Illustration and Animation: Volstok
Lead Illustrator: Camille Chailloux
Philips Lumea | TVC from DEPT® on Vimeo.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up in Amsterdam
- Eerste Statiegeld Retourshops open in Rotterdam en Amsterdam
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bloomon en Fastned verrassen met... 12-05-2025
- Magnum breidt uit met utopia-smaken 09-05-2025
- Kookboek Porsche viert Nederlands... 09-05-2025
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management