Philips respecteert in campagne keuze lichaamsbeharing

  • Food-en-retail
  • 28 feb 2023 @ 10:06
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Philips heeft met Dept een door en voor vrouwen ontwikkelde campagne gelanceerd voor het Lumea IPL-apparaat voor ontharing. In deze campagne spelen consumenten de hoofdrol en wordt iedereen aangemoedigd zich prettig te voelen in hun eigen lichaam.

Philips is naar eigen zeggen ‘expert in de ontharingsapparatuur.’ Om relevant te blijven en hun doelgroep te blijven aanspreken, moet het merk het gesprek over lichaamsbeharing op een manier voeren die bij de huidige cultureel-maatschappelijke waarden past.

Philips en Dept geven naar eigen zeggen het woord aan echte vrouwen en laten ze hun eigen verhaal vertellen. ‘Met deze campagne gemaakt door en voor vrouwen, stelt Philips een voorbeeld voor andere mainstreammerken,’ aldus Minesh Parbat, creation lead beauty bij Philips. ‘Het team van Dept luisterde naar consumenten en nam de complexe sociale relatie met lichaamshaar onder de loep. Door de persoonlijke verhalen van consumenten te combineren met de merkvideo, creëerden ze een positieve, relevante campagne met een groot bereik.’

In de campagne laat Philips de keuze om lichaamshaar te verwijderen, of juist niet, over aan de individuen zelf.

De video’s bevatten volgens Philips beelden die door de vrouwen zelf in hun eigen huis zijn gemaakt, waardoor het oprecht en persoonlijk wordt. Om het karakter van elk verhaal nog meer kracht bij te zetten, werden vrouwelijke illustratoren aangehaakt om de verhalen op een onderscheidende manier tot leven te brengen.

Rita Kucinskaite, senior creative bij Dept: ‘We bleven bewust weg van het oude vrouwelijke stereotype van roze badkamers en glanzend gladde benen. In plaats daarvan hebben we vier echte Lumea-gebruikers gevraagd om zichzelf in hun eigen huis te filmen. Zo bepaalde niemand hun perspectief over lichaamshaar behalve zijzelf.’

Credits

Dept

Account: Bart Sweere, Jessica Otero Ely, Ayaan Nour

Project managers: Nadine Werner, Kristian Tankina

Strategist: Maeve van Ettekoven,

Strategy Director: Martin Wong

Creatives: Rita Kucinskaite, Ana Rangel, Guylou Werner, Lisa Kapan, Danique de Bies,

Creative Director: João Inácio

Designers: Patricia Loman, Sander van Lit

(post)Producers: Veronique Beumer, Friso de Ronden, Marcel Ossendrijver

Philips

Creation Lead: Minesh Prabat

Project Manager: Diana Kraa

Producer: Darden Longenecker

Production:

Production Company: Wenneker

Producer: Robin Mak

Executive producer: Robert Verbene

Directors: Mikki Sindhunata and  Rocio Crudo

Illustration and Animation: Volstok

Lead Illustrator: Camille Chailloux



Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken