Zeeman: de stofslof tegen Alzheimer
- Food-en-retail
- 27 feb 2023 @ 13:54
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 27 feb 2023 @ 13:54
- Sjaak Hoogkamer
Team Alzheimer heeft als doel om zoveel mogelijk geld op te halen voor wetenschappelijk onderzoek naar dementie, uitgevoerd door het Alzheimercentrum Amsterdam. Zeeman wil hier een bijdrage aan leveren en steunt de strijd tegen Alzheimer met de verkoop van stofsloffen.
Klinkt onbekend in de oren? Voor mensen met de ziekte van Alzheimer kan een ‘stofslof’ de normaalste zaak van de wereld zijn. De gestreepte schoonmaakslippers van de textielketen staan naar eigen zeggen ‘symbool voor de verwarring waar mensen met de ziekte van Alzheimer elke dag mee te maken krijgen.’
Zeeman X TeamAlzheimer
Kasper Figee (Zeeman): ‘De volledige winst van de verkoop van onze stofsloffen gaat naar het Alzheimercentrum Amsterdam. Dat is hard nodig, want er is nog altijd geen medicijn. Daarom hebben de stofsloffen voor deze keer niet de laagst mogelijke prijs.’
Prof. Dr. Yolande Pijnenburg, neuroloog en directeur van het Alzheimercentrum: ‘Dementie heeft een enorme impact op degene die het heeft en zijn/haar naasten. Maar voordat dementie ontstaat, begint de ziekte al in de hersenen. Die leidt niet alleen tot geheugenverlies, maar ook tot moeite met praten, het doen van alledaagse dingen en veranderd gedrag. Om de ziekte van Alzheimer en andere vormen van dementie te kunnen behandelen, of liever nog te voorkomen, onderzoeken we wat er misgaat in de hersenen. Door betere opsporing en begrip van hersenziekten die leiden tot dementie, hopen we bij te dragen aan de oplossing.’
De stofsloffen van Zeeman zijn vanaf deze week voor 4.99 euro te koop in de webshop en in de winkel.
Via Zeeman’s social media-kanalen (Instagram & TikTok) start vanaf 24 februari, de #stofslofchallenge.
Iedereen die meedoet kan zelf ervaren hoe het voelt om eenvoudige en dagelijkse dingen door elkaar te halen óf niet te kunnen benoemen. Zeeman en Team Alzheimer hebben een aantal betrokken influencers en BN’ers gevraagd om de uitdaging aan te gaan en zo meer aandacht voor de stofslof te krijgen. De eerste posts staan inmiddels online: zo laten o.a. Heel Holland Bakt jurylid Janny van der Heijden, opruim- en huishouddeskundige Zamarra Kok zien hoe ver ze komen met de challenge.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
- [marketeer 199] Thijs Ekelschot -... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing