Nieuw gezicht en geluid voor Air Miles
- Food-en-retail
- 8 mrt 2023 @ 15:07
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 8 mrt 2023 @ 15:07
- Sjaak Hoogkamer
Met de lancering van een nieuwe campagne markeert Air Miles naar eigen zeggen 'de herpositionering die het spaarprogramma in de afgelopen periode heeft doorgemaakt.'
Met een nieuwe visuele identiteit en een aangescherpte merkbelofte krijgt Air Miles een nieuw gezicht en geluid. Air Miles gaat naar eigen zeggen 'nog meer gebruikmaken van de kracht van de coalitie van de partners van het loyaliteitsprogramma, waardoor spaarders nog sneller kunnen sparen en nog meer inwisselmogelijkheden krijgen.'
Air Miles start een campagne om de nieuwe visuele identiteit en de aangescherpte merkbelofte bekend te maken.
Deze campagne wordt ingezet via online kanalen, radio, social media en via media van de partners. Noor Cloo, managing director van Loyalty Management Nederland, het bedrijf achter Air Miles: ‘Dit is de start van het vernieuwde Air Miles. De komende tijd zal het nieuwe Air Miles gezicht steeds verder vorm krijgen. Samen met de partners zullen we deze campagne inzetten met als doel om spaarders te laten ervaren hoe Air Miles is veranderd. In de campagne richten we ons vooral op jonge gezinnen. We zien dat initiatieven van partners waarbij spaarders (tijdelijk) versneld kunnen sparen ook zorgen voor nieuwe deelnemers, juist uit deze doelgroep.’
Air Miles legt in de campagne de focus op het gezamenlijke aspect van het spaarprogramma: samen sparen, samen beleven, samen delen.
Air Miles spaarders sparen niet alleen graag voor zichzelf of voor vrienden en familie, maar ook voor een ander. Zo kun je volgens het bedrijf bijvoorbeeld sparen voor een ander door een ‘belevenis’ te doneren. Tijdens deze campagne kan dat bijvoorbeeld door een avondje bioscoop te schenken.
Cloo: ‘Air Miles sparen kan al bijna dertig jaar. Op dit moment hebben we ongeveer 3,3 miljoen actieve spaarders. Om nog beter aan te sluiten op de behoefte van onze spaarders, was het tijd voor een interne en externe vernieuwing. We begonnen met het vernieuwen van onze IT, data en marketingtechnologie. Daarmee zit data nog meer in het hart van onze organisatie en kunnen we met onze kennis en inzichten het spaarprogramma online en in de winkels nog relevanter en actueler maken voor onze spaarders en voor onze partners. En we kunnen nieuwe partners makkelijker aansluiten.’
Volgens Cloo ligt de kracht van Air Miles vooral in de coalitie met de huidige aandeelhouders Shell, Albert Heijn en Praxis, de partners Mastercard en Essent en 40 inwisselpartners. ‘Daarnaast verwelkomen we nieuwe partners in het programma, zoals Booking.com. En door meer integratie van Air Miles in de klantprogramma’s van de partners, zoals Mijn Albert Heijn, Praxis Plus en Shell Miles & Me, spaar je bij meerdere partners tegelijk en spaar je dus sneller voor iets wat je naar eigen wens kunt inwisselen.’
Uit klantonderzoek van LMN blijkt dat Air Miles spaarders veelal sparen voor iets leuks voor zichzelf, maar ook graag sparen voor een ander. Air Miles zet daarom voortaan meer in op het gezamenlijke aspect van het spaarprogramma. Het bedrijf introduceert bovendien nieuwe inwisselmogelijkheden, zoals musea (o.a. Aviodrome, Scheepvaartmuseum en Legoland Discovery Centre en voegt enkele nieuwe parken toe (Walibi Holland, SEALIFE Scheveningen en Slagharen).
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up in Amsterdam
- Eerste Statiegeld Retourshops open in Rotterdam en Amsterdam
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bloomon en Fastned verrassen met... 12-05-2025
- Magnum breidt uit met utopia-smaken 09-05-2025
- Kookboek Porsche viert Nederlands... 09-05-2025
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management