Albert Heijn en Voedselbanken organiseren Op een lege maag kun je niet leren

- Food-en-retail
- 31 aug 2023 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingMVO
- 31 aug 2023 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
Goed ontbijten is voor iedereen van belang en zeker voor schoolgaande kinderen. Omdat een goede start van de dag niet voor iedereen even vanzelfsprekend is, organiseren Albert Heijn en Voedselbanken Nederland volgende week weer de landelijke actie ‘Op een lege maag kun je niet leren’.
Samen met Voedselbanken Nederland heeft Albert Heijn 18 producten geselecteerd die klanten kunnen doneren. Op die producten geeft Albert Heijn 10% korting. De actie loopt van maandag 4 t/m zondag 10 september.
In Nederland leven meer dan een miljoen mensen onder de armoedegrens. Voedselbanken helpen mensen die het financieel niet redden door ze tijdelijk te voorzien van gratis voedselhulp. Zij werken hierbij samen met bedrijven, instellingen, gemeenten en particulieren. Albert Heijn is de grootste landelijke partner van Voedselbanken Nederland. De supermarkt doneert ieder jaar voor ruim 5 miljoen euro aan producten en organiseert diverse landelijke en lokale inzamelingsacties. Een van die acties is ‘Op een lege maag kun je niet leren’.
Klanten kunnen vanaf maandag 4 september bij 900 deelnemende Albert Heijn-winkels diverse houdbare producten zoals pindakaas, melk en rijstwafels kopen en doneren. Ook kan statiegeld gedoneerd worden en is het mogelijk via ah.nl/voorelkaar te doneren in Air Miles of geld. Om de actie voor de klanten aantrekkelijk te maken geeft Albert Heijn 10% korting op de geselecteerde producten.
Leo Wijnbelt, voorzitter van Voedselbanken Nederland: 'Met Albert Heijn hebben wij als Voedselbanken al een langdurige en zeer gewaardeerde samenwerking. Albert Heijn draagt daarmee substantieel en effectief bij aan onze missie om voedselarmoede te bestrijden en voedselverspilling tegen te gaan. Daar bovenop komt deze actie die onze samenwerking nog dichter bij de mensen thuisbrengt en waardoor onze klanten mooie producten krijgen.'
Dit is het tweede jaar dat Albert Heijn en Voedselbanken Nederland na de schoolvakanties de inzamelingsactie ’Op een lege maag kun je niet leren’ organiseren. Vorig jaar werden tijdens de actie ruim 100.000 producten gedoneerd. |
(PvWK)
Kijk voor meer informatie op ah.nl/voorelkaar en voedselbankennederland.nl.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- gezond
- mvo
- lege maag
- winkels
- lunch
- Albert Heijn
- Leo Wijnbelt
- Voedselbank
- ontbijt
- actie
- schoolgaande jeugd
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel merk Let’s Go Mobile
- Eerste Statiegeld Retourshops open in Rotterdam en Amsterdam
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Magnum breidt uit met utopia-smaken 09-05-2025
- Kookboek Porsche viert Nederlands... 09-05-2025
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
- Desperados zoekt 'Head of Latin vibe'07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management