Albert Heijn en Voedselbanken organiseren Op een lege maag kun je niet leren

Albert Heijn en Voedselbanken organiseren Op een lege maag kun je niet leren
  • Food-en-retail
  • 31 aug 2023 @ 15:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingMVO

Goed ontbijten is voor iedereen van belang en zeker voor schoolgaande kinderen. Omdat een goede start van de dag niet voor iedereen even vanzelfsprekend is, organiseren Albert Heijn en Voedselbanken Nederland volgende week weer de landelijke actie ‘Op een lege maag kun je niet leren’.

Samen met Voedselbanken Nederland heeft Albert Heijn 18 producten geselecteerd die klanten kunnen doneren. Op die producten geeft Albert Heijn 10% korting. De actie loopt van maandag 4 t/m zondag 10 september. 

In Nederland leven meer dan een miljoen mensen onder de armoedegrens. Voedselbanken helpen mensen die het financieel niet redden door ze tijdelijk te voorzien van gratis voedselhulp. Zij werken hierbij samen met bedrijven, instellingen, gemeenten en particulieren. Albert Heijn is de grootste landelijke partner van Voedselbanken Nederland. De supermarkt doneert ieder jaar voor ruim 5 miljoen euro aan producten en organiseert diverse landelijke en lokale inzamelingsacties. Een van die acties is ‘Op een lege maag kun je niet leren’.  

Klanten kunnen vanaf maandag 4 september bij 900 deelnemende Albert Heijn-winkels diverse houdbare producten zoals pindakaas, melk en rijstwafels kopen en doneren. Ook kan statiegeld gedoneerd worden en is het mogelijk via ah.nl/voorelkaar te doneren in Air Miles of geld. Om de actie voor de klanten aantrekkelijk te maken geeft Albert Heijn 10% korting op de geselecteerde producten.   

Leo Wijnbelt, voorzitter van Voedselbanken Nederland: 'Met Albert Heijn hebben wij als Voedselbanken al een langdurige en zeer gewaardeerde samenwerking. Albert Heijn draagt daarmee substantieel en effectief bij aan onze missie om voedselarmoede te bestrijden en voedselverspilling tegen te gaan. Daar bovenop komt deze actie die onze samenwerking nog dichter bij de mensen thuisbrengt en waardoor onze klanten mooie producten krijgen.'

Dit is het tweede jaar dat Albert Heijn en Voedselbanken Nederland na de schoolvakanties de inzamelingsactie ’Op een lege maag kun je niet leren’ organiseren. Vorig jaar werden tijdens de actie ruim 100.000 producten gedoneerd.  |
(PvWK)


Kijk voor meer informatie op ah.nl/voorelkaar en voedselbankennederland.nl.

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken