Veloretti breidt netwerk aan retailpartners uit met 26 winkels
- Food-en-retail
- 16 mei 2024 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingWinkelen
- 16 mei 2024 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Veloretti, het Nederlandse fietsenmerk dat in 2022 werd overgenomen door Pon.Bike, vergroot het netwerk aan retailpartners met 26 nieuwe fietswinkels, waardoor het totale aantal op 36 komt.
De onafhankelijke fietsenwinkels zijn verspreid over alle regio's van Nederland en delen naar eigen zeggen allemaal dezelfde ambitie om de beste service te bieden aan de groeiende populatie elektrische fietsers in het land.
'Veloretti begon als een premium online fietsenmerk, maar we weten hoe belangrijk het is om ook offline een uitstekende ervaring te hebben. Daarom is de samenwerking met meer dan 35 onafhankelijke fietsenwinkels door heel Nederland zo'n belangrijke mijlpaal. Met dit nieuwe hybride model zijn we voor klanten gemakkelijker te bereiken en bieden we snellere service, terwijl we ook het aankoop- en montageproces versnellen', zegt Ferry Zonder, founder van Veloretti.
Op de Veloretti-website kunnen mensen een lokale retailpartner vinden om rechtstreeks een afspraak te maken. De winkels bieden verschillende services aan, zoals gratis proefritten op de Ivy en Ace Two fietsen bij retailpartners, zodat klanten zelf de kracht van elektrisch rijden kunnen ervaren; zoals montageservice voor klanten. Veloretti fietsen worden standaard bezorgd tot aan de voordeur, inclusief een toolkit voor een minimale afrondende montage. Echter, voor klanten die direct de weg op willen en geen tijd hebben voor het montagewerk, bieden de retailpartners deze service aan. En een reparatie- en onderhoudsservice, zodat fietsers weten waar ze terecht kunnen mocht er iets aan de hand zijn met de fiets. De ervaren technici bij Veloretti-partners hebben de training en gereedschappen om zowel Veloretti Electric One- als Two-fietsen te repareren en te onderhouden.
Veloretti heeft als doel om later dit jaar zijn netwerk van retailpartners te verdubbelen, deze uitbreiding maakt deel uit van bredere inspanningen om betrouwbare en gemakkelijke services te bieden aan klanten die wonen buiten de grote steden, zegt Zonder.
Veloretti werd opgericht in 2012 en breidde in 2021 uit naar de elektrische fietsenmarkt met de Ivy en Ace. Het Nederlandse fietsenmerk besteedde twee jaar aan het verfijnen van het ontwerp om in 2023 de tweede generatie 'Ivy en Ace Two' uit te brengen. De prijswinnende fietsen behielden volgens het merk wat Veloretti's elektrische fietsen geliefd maakten bij hun rijders: hoogwaardige, industriestandaard onderdelen in combinatie met een minimalistisch en strak design.
(PvWK)
Over Veloretti
'Veloretti werd in 2012 opgericht in Amsterdam toen Ferry Zonder geen lichte, stijlvolle en tijdloze stadsfiets kon vinden voor zijn dagelijkse woon-werkverkeer. Dus maakte hij zijn eigen fiets. Veloretti is sindsdien uitgegroeid tot een van Europa's toonaangevende direct-to-consumer fietsmerken, gedreven door het doel om het dagelijkse woon-werkverkeer van mensen het beste deel van hun dag te maken met goed ontworpen fietsen die de manier waarop we ons verplaatsen veranderen. In 2022 is Veloretti onderdeel geworden van de Pon.Bike familie, waar ook andere premium fietsmerken en concepten zoals Swapfiets, Lease-A-Bike en Gazelle deel van uitmaken. Veloretti Electric fietsen zijn exclusief verkrijgbaar in Nederland, Duitsland en België. Veloretti City en Kids fietsen zijn verkrijgbaar in Nederland, Duitsland, België, Frankrijk, Spanje, Italië, Denemarken, Ierland, Zweden, Finland, Oostenrijk en Luxemburg.'
(bron: Pon.Bike)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Nieuw onderzoek toont groeiende... 31-10-2024
- Hornbach voor zevende maal op zoek... 31-10-2024
- Wasteless AI uitgerold voor Carrefour30-10-2024
- Shopping Awards open voor... 29-10-2024
- Fleurige guerrilla-campagne vanwege... 29-10-2024
- Old Amsterdam en Afas Live kondigen... 28-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing