Statieheld-pilot op universiteiten moet inleveren bevorderen

- Food-en-retail
- 12 sep 2024 @ 08:49
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 12 sep 2024 @ 08:49
- Michiel van Zaane
Supermarktketen Spar en Statiegeld Nederland zijn gestart met de Statieheld-pilot op drie Spar universiteits-locaties: Hogeschool Utrecht, TU Eindhoven en de Erasmus Universiteit Rotterdam. De pilot moet studenten stimuleren (beter) hun blikken en flessen in te leveren.
De nieuwe Statieheld-automaten maken gebruik van RAAS-model (RVM As A System), waarbij de technologie als een dienst wordt aangeboden. De automaten scannen producten snel en nauwkeurig, waarbij het statiegeld direct via een Tikkie wordt teruggestort op de rekening van de gebruiker. Dit past bij de on-the-go levensstijl van Generatie Z, oftewel de generatie die producten onderweg consumeert en duurzaamheid verwacht van bedrijven. Door de automaten op drukbezochte plekken zoals universiteiten en steden te plaatsen, wordt recyclen eenvoudiger, sneller en toegankelijker. Naast de mogelijkheid om het statiegeld terug te krijgen, biedt Statieheld de optie om het bedrag te doneren aan een goed doel.
Duurzaam statiegeldsysteem
De pilot van het duurzame statiegeldsysteem heeft als doel om het proces van de inname van statiegeldflessen op (universitaire) locaties te verbeteren en te verduurzamen, zowel voor klanten als voor Spar en Statiegeld Nederland. De pilot wordt na 4 tot 6 maanden geëvalueerd om te beoordelen hoeveel de automaten bijdragen aan Spar’s klanttevredenheid en operationele efficiëntie. Hoewel eerdere resultaten op Spar-locaties op vakantiepark De Leistert en in Zoutelande positief zijn, is de verdere uitrol van het systeem afhankelijk van deze evaluatie. De bevindingen uit de pilot vormen de basis voor een mogelijke uitbreiding van het systeem naar andere locaties.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel merk Let’s Go Mobile
- Eerste Statiegeld Retourshops open in Rotterdam en Amsterdam
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Magnum breidt uit met utopia-smaken 09-05-2025
- Kookboek Porsche viert Nederlands... 09-05-2025
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
- Desperados zoekt 'Head of Latin vibe'07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management