Mexicano wil cultstatus binnen carnaval claimen

- Food-en-retail
- 24 feb 2025 @ 15:15
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 24 feb 2025 @ 15:15
- Peter van Woensel Kooy
Het is weer bijna zover: carnaval. Een echte kraker over dé Mexicano-snack ontbreekt echter nog in dit gedruis, ontdekte het Brabantse 360°-activatiebureau Megawatt. Het verraste daarom hun klant met een feestnummer van formaat.
'De Mexicano heeft alles in zich om een cultstatus binnen het carnaval te claimen', stelt Megawatt. 'Daarom wilden we een nummer maken dat iedereen moeiteloos mee kan zingen. Niet te commercieel, maar vooral héél erg leuk. Vandaar de titel Soms Mini, Soms XXL. Een vette knipoog naar de vele verschillende formaten van… Mexicano, Wat dacht je dan?'
Samenwerking waar je energie van krijgt
Al twee jaar bundelen Megawatt en snackmerk Mexicano hun krachten. 'Wat deze samenwerking bijzonder maakt, is de energie die ontstaat van de samenwerking en het werk dat we maken. Wat we erin stoppen krijgen we ook weer terug. Hierdoor groeit het vertrouwen. En dat leidt tot extra ruimte en energie voor dit soort initiatieven die volledig proactief en met volle overgave tot stand komen', zegt het bureau.
Anneloes Dekkers, Brand Marketeer bij Goodlife Foods/Mexicano vult aan: 'Ik ben mega verrast met zo’n heerlijke hit! Een enorme eer en supercool dat ze dit voor ons hebben gedaan.'
De kraker is via YouTube en Spotify te beluisteren en voor volgers van MarketingTribune natuurlijk via het venster hieronder.
(PvWK)
credits
merk: Goodlife Foods/Mexicano i.o. Anneloes Dekkers
bureau: Megawatt
concept en tekst: Myron Berger
lead zang: Bo Verbiest
achtergrondzang: Myron Berger, Pieter Claessens
figuranten: Gonnie, Manon, Sebastian, Ries, Lynn, Doyke
video & montage: Niels Spierings
Met dank aan Chris & Lucie van Cafetaria de Willem
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel merk Let’s Go Mobile
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
- Desperados zoekt 'Head of Latin vibe'07-05-2025
- Eerste Statiegeld Retourshops open... 05-05-2025
- Goeiezaak richt The Culinary Agency... 02-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management