Techinvesteerder Prosus koopt Just Eat Takeaway

- Food-en-retail
- 24 feb 2025 @ 13:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 24 feb 2025 @ 13:00
- Peter van Woensel Kooy
De Nederlandse techinvesteerder Prosus heeft voor 4,1 miljard euro Just Eat Takeaway overgenomen, het moederbedrijf van Thuisbezorgd. Dit is de grootste investering van het bedrijf tot nu toe, volgens persbureau Bloomberg.
In 2020 probeerde Prosus al Just Eat te kopen, maar verloor de bieding destijds van Takeaway.com.
Het investeringsmerk gevestigde op de Gustav Mahlerplein 5 te Amsterdam, betaalt 20,30 euro per aandeel aan de aandeelhouders van Just Eat Takeaway. Volgens Prosus biedt de overname kansen om Just Eat verder te laten groeien door gebruik te maken van zijn ervaring in de sector en innovatieve ontwikkelingen te stimuleren. Prosus bezit wereldwijd aandelen in diverse techbedrijven, waaronder meerdere maaltijdbezorgdiensten. 'De investeerder blijft zijn portfolio uitbreiden en richt zich naast de techsector ook op investeringen in gezondheidszorg en onderwijs',
De ceo en oprichter van Just Eat Takeaway.com Jitse Groen, zegt blij te zijn met de overname. ‘Prosus ondersteunt onze strategische plannen en de uitgebreide middelen die het bedrijf biedt zullen ons helpen om investeringen in voeding, boodschappen, fintech en andere aanpalende sectoren verder te versnellen’, reageert Groen in de Volkskrant. Just Eat Takeaway is met name succesvol in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Prosus zegt die ‘leidende positie in Europa’ te willen uitbreiden.
Lees ook nieuwe stek Just Eat.
(PvWK | foto: JET)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel merk Let’s Go Mobile
- Eerste Statiegeld Retourshops open in Rotterdam en Amsterdam
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Magnum breidt uit met utopia-smaken 09-05-2025
- Kookboek Porsche viert Nederlands... 09-05-2025
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
- Desperados zoekt 'Head of Latin vibe'07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management