Dag van de Duurzaamheid: NS Hispeed koppelt Twitter aan de trein voor duurzaamheid

Dag van de Duurzaamheid: NS Hispeed koppelt Twitter aan de trein voor duurzaamheid
  • Media
  • 10 okt 2013 @ 13:24
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediastrategieMiddelenOnline

Vandaag is de Dag van de Duurzaamheid. Dus vraagt NS Hispeed aandacht voor duurzaam reizen. De boodschap van NS Hispeed: als je internationaal reist met de trein ben je tot zeven keer duurzamer bezig dan met het vliegtuig. En daarom staat NS Hispeed - beetje vilein - op Schiphol Plaza.

Op Schiphol Plaza, met meer dan 700.000 passanten per dag, is op een maquette van 25m2 het miniatuur Europa van NS Hispeed nagebouwd, zoals we het kennen uit de NS Hispeed communicatie. In deze miniatuurwereld rijdt een NS Hispeed trein… tenminste… als reizigers op Schiphol en mensen in het land de trein laten rijden.

Dat kan via Twitter en de hashtag #groenbezig. Voor elke tweet voorzien van #groenbezig rijdt de trein het aantal getweette karakters in meters over de maquette. Aan het eind van de Dag van de Duurzaamheid worden de sociaal verreden #groenbezig meters opgeteld. Zo wil NS Hispeed comfortabel groen reizen deze dag ludiek en sociaal maken.

Met de door Initative bedachte actie vraagt NS Hispeed aandacht voor  duurzaam vervoer. De actie is een onderdeel van een langlopende campagne om de duurzaamheid van reizen per trein onder de aandacht van reizigers te brengen.



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken