Dag van de Duurzaamheid: NS Hispeed koppelt Twitter aan de trein voor duurzaamheid
- Media
- 10 okt 2013 @ 13:24
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediastrategieMiddelenOnline
- 10 okt 2013 @ 13:24
- Redactie Media
Vandaag is de Dag van de Duurzaamheid. Dus vraagt NS Hispeed aandacht voor duurzaam reizen. De boodschap van NS Hispeed: als je internationaal reist met de trein ben je tot zeven keer duurzamer bezig dan met het vliegtuig. En daarom staat NS Hispeed - beetje vilein - op Schiphol Plaza.
Op Schiphol Plaza, met meer dan 700.000 passanten per dag, is op een maquette van 25m2 het miniatuur Europa van NS Hispeed nagebouwd, zoals we het kennen uit de NS Hispeed communicatie. In deze miniatuurwereld rijdt een NS Hispeed trein… tenminste… als reizigers op Schiphol en mensen in het land de trein laten rijden.
Dat kan via Twitter en de hashtag #groenbezig. Voor elke tweet voorzien van #groenbezig rijdt de trein het aantal getweette karakters in meters over de maquette. Aan het eind van de Dag van de Duurzaamheid worden de sociaal verreden #groenbezig meters opgeteld. Zo wil NS Hispeed comfortabel groen reizen deze dag ludiek en sociaal maken.
Met de door Initative bedachte actie vraagt NS Hispeed aandacht voor duurzaam vervoer. De actie is een onderdeel van een langlopende campagne om de duurzaamheid van reizen per trein onder de aandacht van reizigers te brengen.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Cosmopolitan wint goud tijdens Mercurs 2025 - Oeuvreprijs Derk...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Talpa Media verbindt versnipperd medialandschap
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
- Retailmedia verschuift van search naar full-funnel advertising
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend van Boek
Laatste Nieuws
- Cosmopolitan wint goud tijdens... 20-11-2025
- Retailmedia verschuift van search... 20-11-2025
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend... 19-11-2025
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

