Remko van Westerloo (SBS): 'Ik ben de kop van Jut'

Remko van Westerloo (SBS): 'Ik ben de kop van Jut'
  • Media
  • 23 dec 2013 @ 09:17
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Televisie

SBS-programmadirecteur Remko van Westerloo, waar Sanoma volgens hardnekkige berichten dolgraag van af wil, noemt zichzelf in het conflict tussen producent Talpa en eigenaar Sanoma een 'kop van Jut'.

'Het is soms even slikken', zegt Van Westerloo tegen Zappen.blog.nl over de discussie waarin hij de negatieve hoofdrol speelt. 'Ik pretendeer dat het niet persoonlijk is. Dit hoort bij het grotere spel.'

Van Westerloo erkent dat de zender het afgelopen najaar ronduit teleurstellend heeft gepresteerd. 'We hebben wat pech gehad in de vooravond. En we hebben te weinig gedaan op primetime. De vrijdag en zaterdag zonder Nederlandse programma’s laten, al was dat ook omwille budgettaire kwesties, was fout. Vanaf dit voorjaar is dat heel erg anders.'

Bij de perspresentatie afgelopen zomer zette Van Westerloo nog in op de vrouwelijke kijker in de vooravond, een strategie die vanaf januari met Utopia wordt doorkruist. 'Tja, wat John de Mol ook zegt: televisie is een opportunistische wereld. Als zo’n project voorbijkomt, zeker na dit najaar dat niet uit de verf kwam, is dit om allerlei redenen een gokje waard.'

Foto: Niels Beune (Flickr/CC)

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken