Remko van Westerloo (SBS): 'Ik ben de kop van Jut'
- Media
- 23 dec 2013 @ 09:17
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Televisie
- 23 dec 2013 @ 09:17
- Redactie Media
SBS-programmadirecteur Remko van Westerloo, waar Sanoma volgens hardnekkige berichten dolgraag van af wil, noemt zichzelf in het conflict tussen producent Talpa en eigenaar Sanoma een 'kop van Jut'.
'Het is soms even slikken', zegt Van Westerloo tegen Zappen.blog.nl over de discussie waarin hij de negatieve hoofdrol speelt. 'Ik pretendeer dat het niet persoonlijk is. Dit hoort bij het grotere spel.'
Van Westerloo erkent dat de zender het afgelopen najaar ronduit teleurstellend heeft gepresteerd. 'We hebben wat pech gehad in de vooravond. En we hebben te weinig gedaan op primetime. De vrijdag en zaterdag zonder Nederlandse programma’s laten, al was dat ook omwille budgettaire kwesties, was fout. Vanaf dit voorjaar is dat heel erg anders.'
Bij de perspresentatie afgelopen zomer zette Van Westerloo nog in op de vrouwelijke kijker in de vooravond, een strategie die vanaf januari met Utopia wordt doorkruist. 'Tja, wat John de Mol ook zegt: televisie is een opportunistische wereld. Als zo’n project voorbijkomt, zeker na dit najaar dat niet uit de verf kwam, is dit om allerlei redenen een gokje waard.'
Foto: Niels Beune (Flickr/CC)
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
- ACM akkoord met overname RTL... 27-06-2025
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce25-06-2025
- Terug in de tijd met Google Earth24-06-2025
- Advertentiemarkt Nederland groeit... 23-06-2025
- Samsung en Van Gogh Museum brengen... 20-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation