Remko van Westerloo (SBS): 'Ik ben de kop van Jut'
- Media
- 23 dec 2013 @ 09:17
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Televisie
- 23 dec 2013 @ 09:17
- Redactie Media
SBS-programmadirecteur Remko van Westerloo, waar Sanoma volgens hardnekkige berichten dolgraag van af wil, noemt zichzelf in het conflict tussen producent Talpa en eigenaar Sanoma een 'kop van Jut'.
'Het is soms even slikken', zegt Van Westerloo tegen Zappen.blog.nl over de discussie waarin hij de negatieve hoofdrol speelt. 'Ik pretendeer dat het niet persoonlijk is. Dit hoort bij het grotere spel.'
Van Westerloo erkent dat de zender het afgelopen najaar ronduit teleurstellend heeft gepresteerd. 'We hebben wat pech gehad in de vooravond. En we hebben te weinig gedaan op primetime. De vrijdag en zaterdag zonder Nederlandse programma’s laten, al was dat ook omwille budgettaire kwesties, was fout. Vanaf dit voorjaar is dat heel erg anders.'
Bij de perspresentatie afgelopen zomer zette Van Westerloo nog in op de vrouwelijke kijker in de vooravond, een strategie die vanaf januari met Utopia wordt doorkruist. 'Tja, wat John de Mol ook zegt: televisie is een opportunistische wereld. Als zo’n project voorbijkomt, zeker na dit najaar dat niet uit de verf kwam, is dit om allerlei redenen een gokje waard.'
Foto: Niels Beune (Flickr/CC)
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing