Spinnin' Records beste Nederlandse YouTube-kanaal
- Media
- 27 dec 2013 @ 14:11
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OnlineTelevisie
- 27 dec 2013 @ 14:11
- Redactie Media
De Nederlandse platenmaatschappij Spinnin’ Records heeft op YouTube de grens van 3 miljoen abonnees doorbroken en stevent af op 2 miljard views. Het is hiermee het meest populaire Nederlandse kanaal op het videoplatform van Google. Op het kanaal zijn video’s te zien van internationale DJ’s als Martin Garrix, Afrojack, Nicky Romero, Sander van Doorn, Tiesto en Sunnery James & Ryan Marciano.
Spinnin’ Records is wereldwijd verantwoordelijk voor de distributie, marketing en promotie van elektronische dance muziek. De platenmaatschappij wijdt de explosieve groei aan de definitieve doorbraak van Europese ‘dance’ muziek in Amerika en verwacht op zeer korte termijn toe te treden tot de top 20 van best bekeken Youtube-kanalen wereldwijd.
Youtube is veruit het meest belangrijke social mediakanaal voor Spinnin’ en laat Facebook (1.492.474 fans) en Twitter (591.894 volgers) ruim achter zich. Meindert Kennis, Marketing Manager bij Spinnin’: 'Ondanks onze grote following op Facebook en Twitter is ons Youtube-kanaal momenteel ons grootste en meest effectieve promotiemiddel. Youtube heeft ons in staat gesteld een groot publiek rondom ons merk te bouwen. Hierdoor kunnen wij als platenmaatschappij doen wat we moeten doen en dat is de muziek waarin wij geloven onder de aandacht brengen van een grote, brede en trendsettende doelgroep.'
Volgens Meindert Kennis is Youtube eveneens een mooie graadmeter voor succes en kan het als aanjager dienen om een potentiële hit door te laten breken. Zo scoorde de Nederlander Martin Garrix vorige maand als jongste DJ een nummer 1 notering in de Britse hitlijst. Kennis: 'Natuurlijk begint het succes bij het muzikale talent van Martin Garrix en de goede begeleiding van Spinnin’ Records en zijn artiestenmanagement Music Allstars Management. Maar dat de single Animals op Youtube ruim 100.000.000 views heeft, maakt het overbodig om te zeggen dat Youtube een belangrijke rol speelt bij de promotie van een plaat.'
Met het behalen van deze mijlpaal toont Spinnin’ zich onovertroffen binnen het dance en EDM-genre en het vakgebied van muziek management. Ter vergelijking: Spinnin’s directe concurrent in de V.S. Ultra Records heeft 1.900.000 abonnees.
Spinnin’ Records, opgericht in 1999 in Hilversum, is een Nederlands platenlabel en internationaal toonaangevend op het gebied van dance muziek. Spinnin’ Records legt zich toe op de distributie, marketing en promotie van muziek van DJ’s als Afrojack, Martin Garrix, Nicky Romero, Sander van Doorn, Tiesto en Sunnery James & Ryan Marciano.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Waslijnactie BOAS kaart... 30-04-2025
- KPN viert 10e Louis-campagne met... 28-04-2025
- Sijthoff Media stopt met Business... 23-04-2025
- Nieuwe Dumpert-serie volgt... 16-04-2025
- 'Nieuwsmedia worstelen omdat merken... 16-04-2025
- NMO breidt luisteronderzoek uit met... 15-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management