FunX bereikt 14% jongeren in grote steden

FunX bereikt 14% jongeren in grote steden
  • Media
  • 7 mei 2014 @ 12:46
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • RadioBereikOnderzoekDoelgroepen

FunX heeft een weekbereik van 14% onder jongeren in de vier grote steden. De zender neemt daarbij een vijfde plek in samen met Slam!FM, achter Radio 538, Q Music, Sky Radio en 3FM. Deze cijfers zijn gepubliceerd naar aanleiding van een onderzoek door Motivaction, onder auspiciën van Stichting NLO.

Voor de steekproef werden 2.654 personen ondervraagd; 1.559 interviews werden face-to-face uitgevoerd en 1.095 interviews online. Het onderzoek is uitgevoerd onder 15- tot en met 34-jarigen in de vier grote steden Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en Den Haag. In elk van deze steden werden minimaal 500 respondenten ondervraagd.

Het onderzoek naar het bereik van FunX is uitgevoerd door Motivaction. De onderzoeksopzet en uitvoering zijn gedaan onder auspiciën van Stichting NLO. De resultaten zijn niet afkomstig uit het maandelijkse panelonderzoek van het NLO onderzoek en kunnen enige afwijkingen tonen.

FunX is de publieke zender voor jongeren in grote steden. De FunX-deejays draaien een aantrekkelijke mix van hiphop, R&B, dance, reggae en praten de luisteraar dagelijks bij over de actualiteit en entertainment. De zender doet verslag van relevante festivals en evenementen in de grote steden.

FunX is te ontvangen via (digitale) kabel, Digital Radio+, de eigen website en de FunX-app voor smartphones en tablets. In de vier grote steden is FunX met een lokale editie ook via de FM te ontvangen: Amsterdam 96.1, Rotterdam 91.8, Den Haag 98.4 en Utrecht 96.1 FM.  



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken