FunX bereikt 14% jongeren in grote steden
- Media
- 7 mei 2014 @ 12:46
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - RadioBereikOnderzoekDoelgroepen
- 7 mei 2014 @ 12:46
- Redactie Media
FunX heeft een weekbereik van 14% onder jongeren in de vier grote steden. De zender neemt daarbij een vijfde plek in samen met Slam!FM, achter Radio 538, Q Music, Sky Radio en 3FM. Deze cijfers zijn gepubliceerd naar aanleiding van een onderzoek door Motivaction, onder auspiciën van Stichting NLO.
Voor de steekproef werden 2.654 personen ondervraagd; 1.559 interviews werden face-to-face uitgevoerd en 1.095 interviews online. Het onderzoek is uitgevoerd onder 15- tot en met 34-jarigen in de vier grote steden Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en Den Haag. In elk van deze steden werden minimaal 500 respondenten ondervraagd.
Het onderzoek naar het bereik van FunX is uitgevoerd door Motivaction. De onderzoeksopzet en uitvoering zijn gedaan onder auspiciën van Stichting NLO. De resultaten zijn niet afkomstig uit het maandelijkse panelonderzoek van het NLO onderzoek en kunnen enige afwijkingen tonen.
FunX is de publieke zender voor jongeren in grote steden. De FunX-deejays draaien een aantrekkelijke mix van hiphop, R&B, dance, reggae en praten de luisteraar dagelijks bij over de actualiteit en entertainment. De zender doet verslag van relevante festivals en evenementen in de grote steden.
FunX is te ontvangen via (digitale) kabel, Digital Radio+, de eigen website en de FunX-app voor smartphones en tablets. In de vier grote steden is FunX met een lokale editie ook via de FM te ontvangen: Amsterdam 96.1, Rotterdam 91.8, Den Haag 98.4 en Utrecht 96.1 FM.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Utrecht
- R&B
- jongeren
- Motivaction
- hiphop
- Amsterdam
- grote steden
- onderzoek
- bereik
- doelgroep
- radio
- Den Haag
- Rotterdam
- FUNx
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe Split Screen-reclamevorm
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
- Stichtingen borgen onafhankelijkheid NU.nl en RTL Nieuws
- Charelle Akihary over de digitale omslag van de NPO
Laatste Nieuws
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes