Homotijdschrift Expreszo wordt online medium
- 17 sep 2014 @ 12:53
- Redactie Media
Homotijdschrift Expreszo verdwijnt. Het onder jongeren populaire magazine zal in oktober voor het laatste op papier verschijnen. Daarna zal Expreszo doorgaan als online magazine en LHBT-jongerenvereniging.
Het laatste nieuws op het gebied van jongeren, seksuele oriëntatie en gender-identiteit, maar ook de interviews, rubrieken en achtergrondartikelen uit het blad zijn voortaan gratis online beschikbaar. De vrijwillige redacteuren, vormgevers en fotografen van Expreszo gaan al hun creativiteit en inzet richten op de webeditie, aldus de hoofdredactie.
'De stap naar online biedt volgens de hoofdredactie meer mogelijkheden dan ooit', vertelt hoofdredacteur Tom Haines in BN/De Stem. 'We kunnen straks meer bieden voor een breder publiek. We gaan gebruikmaken van video en social media en kunnen makkelijker inspelen op de actualiteit. De vertrouwde kwaliteit van Expreszo wordt sneller en breder toegankelijk.'
Expreszo wil zichzelf ook nog meer dan voorheen profileren als belangenverenging voor jongeren die lesbisch, homo, bi of trans zijn. De jongeren die nu lid zijn van het blad krijgen de kans hun abonnement om te zetten in een lidmaatschap.
Met het verdwijnen van de papieren editie neemt Haines afscheid als hoofdredacteur. Het stokje wordt overgenomen door adjunct Wouter van Dijke, die eerder al verantwoordelijk was voor de content op de website van Expreszo.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- LHBT
- gratis
- homo
- stopt
- community
- magazine
- homotijdschrift
- website
- Tom Haines
- Expreszo
- lidmaatschap
- online medium
- papier
- tijdschrift
- jongeren
- gay
- belangenverenging
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Neople lanceert AI-platform voor... 02-05-2025
- Waslijnactie BOAS kaart... 30-04-2025
- KPN viert 10e Louis-campagne met... 28-04-2025
- Sijthoff Media stopt met Business... 23-04-2025
- Nieuwe Dumpert-serie volgt... 16-04-2025
- 'Nieuwsmedia worstelen omdat merken... 16-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management