Homotijdschrift Expreszo wordt online medium
- 17 sep 2014 @ 12:53
- Redactie Media
Homotijdschrift Expreszo verdwijnt. Het onder jongeren populaire magazine zal in oktober voor het laatste op papier verschijnen. Daarna zal Expreszo doorgaan als online magazine en LHBT-jongerenvereniging.
Het laatste nieuws op het gebied van jongeren, seksuele oriëntatie en gender-identiteit, maar ook de interviews, rubrieken en achtergrondartikelen uit het blad zijn voortaan gratis online beschikbaar. De vrijwillige redacteuren, vormgevers en fotografen van Expreszo gaan al hun creativiteit en inzet richten op de webeditie, aldus de hoofdredactie.
'De stap naar online biedt volgens de hoofdredactie meer mogelijkheden dan ooit', vertelt hoofdredacteur Tom Haines in BN/De Stem. 'We kunnen straks meer bieden voor een breder publiek. We gaan gebruikmaken van video en social media en kunnen makkelijker inspelen op de actualiteit. De vertrouwde kwaliteit van Expreszo wordt sneller en breder toegankelijk.'
Expreszo wil zichzelf ook nog meer dan voorheen profileren als belangenverenging voor jongeren die lesbisch, homo, bi of trans zijn. De jongeren die nu lid zijn van het blad krijgen de kans hun abonnement om te zetten in een lidmaatschap.
Met het verdwijnen van de papieren editie neemt Haines afscheid als hoofdredacteur. Het stokje wordt overgenomen door adjunct Wouter van Dijke, die eerder al verantwoordelijk was voor de content op de website van Expreszo.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- homotijdschrift
- belangenverenging
- tijdschrift
- magazine
- Expreszo
- lidmaatschap
- Tom Haines
- jongeren
- gratis
- homo
- papier
- gay
- website
- LHBT
- community
- stopt
- online medium
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Ad Alliance breidt Total Video-innovaties verder uit met HBO...
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van vertrouwde media
- Aanzienlijke stijging in positieve houding met de kracht van...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij beste 'Dagelijkse podcast'
Laatste Nieuws
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van... 07-11-2025
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij... 06-11-2025
- Ad Alliance breidt Total... 03-11-2025
- Nieuw retailmedia-format brengt... 31-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

