Weetjesblad Zo Zit Dat viert 30-jarig jubileum

- Media
- 30 okt 2024 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingContentPrint
- 30 okt 2024 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Zo Zit Dat, hét weetjesblad voor nieuwsgierige kinderen van acht tot veertien jaar van DPG Media, viert vandaag haar dertigste verjaardag.
Al drie decennia lang weet het maandblad haar lezers te raken met een mix van bizarre weetjes, de grappigste quizen, krakendmoeilijke breinbrekers, strips en alle antwoorden op hun vragen.
Ter ere van het 30-jarig jubileum, brengt Zo Zit Dat deze maand een speciaal jubileumnummer met een geïllustreerde glanscover uit. 'Na twee spannende stemrondes wordt bekendgemaakt welk dier op nummer 1 is geëindigd in de feestbeesten top 30. Kinderen kunnen hun eigen kamer versieren met een DIY weetjesslinger en krijgen tips voor een knalfeest! En… ben je benieuwd waarom een jarige eigenlijk op een stoel moet staan? Het antwoord op die vraag vind je in deze speciale feesteditie van Zo Zit Dat', kondigt hoofdredacteur Henrike van Gelder aan. Het jubileumnummer wordt bezorgd bij abonnees en is vanaf nu verkrijgbaar in de winkel.
Kans op meer dan 100 prijzen
Bovendien maken kinderen de komende 30 dagen elke dag kans op geweldige prijzen. 'Van een stuntstep tot een Nintendo Switch en van de complete populaire boekenserie Dog Man tot een Smart Watch. Ook niet-abonnees kunnen meedoen aan de actie, waarbij meer dan 100 prijzen te winnen zijn.'
Deelname is gratis via: Zozitdat.nl/winnen.
Al 30 jaar wijzer dan je ouders
In 1994 verscheen de eerste editie van Zo Zit Dat in Nederland onder de vleugels van grote broer Kijk. Het blad was destijds een vertaling van het Deense tijdschrift Facts & Fenomener. Later ging Zo Zit Dat zelfstandig verder met eigen artikelen en strips met de missie om het leesplezier onder kinderen te vergroten, kinderen wereldwijs te maken en hun nieuwsgierigheid te prikkelen.
Het blad staat nog altijd bomvol vreemde feiten en wonderbaarlijke verhalen zodat kinderen hun familie altijd iets te vertellen hebben aan de keukentafel, is de gedachte. Zo Zit Dat verschijnt veertien keer per jaar inclusief een extra dik vakantieboek en winterdoeboek. In het blad vind je artikelen en strips over dieren, natuur, wetenschap, techniek, sport en games.
(PvWK)

Over DPG Media
'Zo Zit Dat is onderdeel van DPG Media. DPG Media is het grootste mediabedrijf van Nederland én de leidende mediagroep in België waar gedreven mediamakers 24/7 werken aan onafhankelijke en vertrouwde media van eigen bodem. We inspireren, informeren en entertainen miljoenen mensen via kranten, magazines, radio, televisie, sites, apps en podcasts. En dragen we bij aan een sterke en meer verbonden samenleving.'
(bron: DPG Media)

Beeld uit het jubileumblad
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van kleine gebaren in nieuwe...
- Ad Alliance breidt Total Video-innovaties verder uit met HBO...
- Nieuw retailmedia-format brengt merken dichter bij consument
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij beste 'Dagelijkse podcast'
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van vertrouwde media
Laatste Nieuws
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van... 07-11-2025
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij... 06-11-2025
- Ad Alliance breidt Total... 03-11-2025
- Nieuw retailmedia-format brengt... 31-10-2025
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van... 28-10-2025
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

