Guy Grimmelt: Steeds meer merken zullen weer expertise in huis gaan nemen
- Media
- 29 dec 2014 @ 09:00
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - Outdoor
- 29 dec 2014 @ 09:00
- Gastblogger
Advertentiemarkt 2015. It's all in the details. Ik denk dat de veranderingen qua budgetten en verdeling ten opzichte van 2014 niet substantieel zullen zijn maar dat op detail niveau in 2015 wijzigingen gaan ontstaan die op langere termijn serieuze veranderingen gaan opleveren.
Power to the brands: ik denk dat steeds meer merken weer expertise in huis gaan nemen en meer zelf in control willen zijn en dus ook ‘vrijer’ zullen worden in hun keuzes op zowel creatief als media niveau.
Eén currency: meer en meer transparantie over wat een medium bereikt en liefst terug te vertalen naar één currency. De ene partij kiest voor een TV model op seasonality en GRP’s, de ander, zoals wij, kiezen voor CPM, ik denk dat we steeds meer eenheid gaan krijgen, maar stapje voor stapje - terwijl ik stiekem hoop dat het sneller gaat.
Meer gecentraliseerde verkoop: we zien het al met merken als brand deli, one media sales , maar ik denk dat dit ook in andere takken meer gaat gebeuren
Durf: er komt weer meer lef terug bij de adverteerder om nieuwe dingen te doen, dingen anders te doen, de kop boven het maaivel... zalig! Een paar merken waar je het wellicht niet van verwacht zie ik gave dingen bedenken die we de afgelopen jaren gemist hebben.
Nog meer en beter onderzoek op mediumtype niveau en de combinaties op mediatypes zal blijven doorgaan en verder verwacht ik gewoon een heel leuk en dynamisch jaar!
Guy Grimmelt is Marketing & Business Development Director bij Exterion Media
www.exterionmedia.nl
www.twitter.com/exterionmedianl
Deze bijdrage is onderdeel van ons Forum Advertentiemarkt 2015
Klik hier om naar dit forum te gaan
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- Exterion Media
- advertentiemarkt
- Outdoor
- merken
- Guy Grimmelt
- buitenreclame
- 2015
- advertentiemarkt 2015
- forum
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- NMO Online breidt fors uit met titels08-05-2025
- Arjan Pomper vertrekt al weer bij... 07-05-2025
- Neople lanceert AI-platform voor... 02-05-2025
- Waslijnactie BOAS kaart... 30-04-2025
- KPN viert 10e Louis-campagne met... 28-04-2025
- Sijthoff Media stopt met Business... 23-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management