Complete leegloop in hoofdredactie Telegraaf

Complete leegloop in hoofdredactie Telegraaf
  • Media
  • 20 aug 2015 @ 00:05
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ZakelijkPrintJournalistiekMedia

De ruzies tussen directie en hoofdredactie van De Telegraaf duren in alle hevigheid voort. De waarnemend hoofdredacteur en zijn drie adjuncten stappen allen op uit onvrede met het directiebeleid. Ze weigeren hun besluit toe te lichten.

Het gezamenlijke vertrek van de zittende hoofdredactie werd woensdag gemeld door Quote en niet veel later bevestigd door de Volkskrant. Het gaat om waarnemend hoofdredacteur Jan-Kees Emmer en de adjuncten Joost de Haas, Stella Ruisch en Babette Wieringa.

Het vertrek van de complete redactionele leiding van de grootste Nederlandse krant gebeurt anderhalve week voor het aantreden van de nieuwe hoofdredacteur Paul Jansen, nu nog chef van de parlementaire redactie. Hij volgt Sjuul Paradijs op, die hard botste met TMG-topman Geert-Jan van der Snoek. De rest van de zittende hoofdredactie lijkt zich nu alsnog achter Paradijs te scharen. 

Opvallend is dat de keuze voor Paul Jansen als nieuwe hoofdredacteur op brede steun kon rekenen binnen TMG, zowel bij de directie als de redactie. Blijkbaar heeft dat de onvrede over de koers van de directie niet kunnen wegnemen.

Volgens Quote is Marijn Jongsma kandidaat om adjunct-hoofdredacteur te worden. Jongstra is voormalig collega van Jansen bij De Financieele Telegraaf en werkt momenteel bij het FD. Alle partijen weigeren formeel op de ontwikkelingen te reageren, maar ze worden bevestigd door anonieme bronnen binnen TMG. 

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken